Wendy is een ondernemende, nieuwsgierige marketingstrateeg. Met haar achtergrond in beïnvloedingspsychologie, weet ze als geen ander de combinatie te maken tussen menselijk gedrag en marketing. Wendy helpt mkb’ers met hun marketingstrategie, campagnes, branding en PR. Sinds juni versterkt ze het trainersteam van Competence Factory. We stellen haar aan je voor.
Welke trainingen ga je geven bij Competence Factory?
Ik ga verschillende trainingen geven:
- Internal Branding en Brand Strategy
- Adviseren en Personal Branding
- Online Branding
- Corporate Storytelling
- Online marketingstrategie
Wat voor opleiding en ervaring heb je?
In de afgelopen jaren volgde ik onder andere trainingen en opleidingen op het gebied van marketing, psychologie, sales en persoonlijke ontwikkeling. Ik werkte naast mijn eigen bedrijf ook nog steeds parttime in de marketingwereld, puur omdat ik daar veel plezier uithaalde. Na zo’n negen jaar bij diverse marketingbureaus, werd het tijd om de stap naar de ‘klantzijde’ te maken. Ik heb ervaring opgedaan als marketingmanager bij het grootste platform voor werkzoekenden en verhuisde daarna naar een plek bij de regionale omroep van Groningen. Daar leerde ik in de praktijk nog beter wat PR voor je merk kan doen.
Hoe ben je bij Competence Factory gekomen?
Ik was al actief als trainer, en volgde bij Competence Factory een training over branding. Ik was meteen enthousiast over het bedrijf. Na de training heb ik ze benaderd om te vragen of ze nog op zoek waren naar trainers en dit was het geval. Ik kon meteen aan de slag!
Wat doe je graag in je vrije tijd?
Ik ga graag met mijn zoontjes en vriend op pad. We wonen in Drenthe en hier zijn veel leuke speelbossen waar we vaak te vinden zijn. Daarnaast hou ik van het strand en festivals in de zomer. Vrienden, muziek en een drankje erbij. Dat is voor mij een perfecte dag.
Waar word je enthousiast van, wat drijft je?
Ik ben snel enthousiast, zeker als het over ondernemen of marketing gaat. Een aantal jaren geleden maakte ik daarnaast kennis met de wereld van persoonlijke ontwikkeling, daar is nog zóveel te ontdekken. Tof om daar ieder jaar iets mee te doen en jezelf (op welk vlak dan ook) te verbeteren.
Wat vind je het allerleukste aan je werk?
Dat klanten zélf aan de slag kunnen en dat ze zelfverzekerder zijn na een training of een traject. Maar natuurlijk ook resultaat. Laten we eerlijk zijn: je kunt nog zoveel plezier hebben in je werk, maar als je geen resultaten behaalt is de lol er snel af.
Wat maak jouw trainingen goed en leuk?
Ik heb een hekel aan nietszeggende quotes en voorbeelden van wereldspelers als Coca Cola en KLM. Dat is zo'n ‘ver van m'n bed-show’, daar heb je als mkb-er niets aan. In mijn trainingen geef ik héél veel voorbeelden, maar dan wel van bedrijven die dichtbij de groep staan. Zo zie je dat je geen miljoenen nodig hebt voor een sterk merk. In een paar stappen neem ik je mee naar een verbetering. Niet alleen met inspiratie, maar ook door direct aan de slag te gaan zodat je al een begin hebt gemaakt voor de verandering die je wilt bewerkstelligen. Zo wordt de stap om het af te maken véél gemakkelijker.