Nederlanders zijn na de Italianen het meest actief met Social Media binnen Europa, dit blijkt uit een Europees onderzoek, uitgevoerd door Forrester. Uit het onderzoek blijkt ook dat het gebruik van Twitter in Nederland hoger ligt dan elders in Europa.
Van de online bevolking in Europa gebruikt 68 procent Social Media. Uit het onderzoek blijkt dat 79 procent van de Nederlanders die online zijn zich maandelijks bezig houdt met sociale media. In Italië is het net iets meer, ligt het op 83 procent.
Het gebruik van Twitter en Social Media in het algemeen blijkt in Nederland wel hoger te liggen dan elders in Europa. Vier procent van de Nederlanders twittert minstens wekelijks tegenover 2 procent in Europa. Behalve het gebruik van social media, bezoekt bijna de helft van de Nederlanders maandelijks een sociaal netwerk, hierbij kan je denken aan Hyves. Het gebruik van Hyves zou in Nederland vijf keer hoger zijn dan Facebook.
Wereldwijd is het gebruik van Social Media ook gestegen in vergelijking met vorig jaar. In China is het gebruik gestegen met 18 procent en in Australië is het gegroeid met 11 procent. Noord-Amerika, bakermat van Twitter en Facebook zag een kleine groei van 8 procent.