Jij bent klein en groot. Dus: zorg dat je met ze samenwerkt. Jij kunt vast iets waar zij behoefte aan hebben, dus bied ze dat gratis of op basis van winstdeling aan.
Probeer vanaf het eerste moment aan te haken bij bekende partijen, hoe klein of onbeduidend de samenwerking ook lijkt. Een toekomstige klant laat zich een stuk makkelijker overtuigen als je kennelijk met een grote jongen samenwerkt. Het doet er in eerste instantie niet eens toe of die samenwerking ook daadwerkelijk invloed op je product heeft, het gaat om de uitstraling.
Je eerste klanten zijn trouwens ook heel waardevolle partners. Kijk of zij naar je kunnen verwijzen, doe wat voor hen terug in de vorm van gratis dienstverlening of producten (die je wellicht in dit vroege stadium toch nog niet voor geld had kunnen slijten). Misschien kun je iets gedaan krijgen door klanten wat te laten zien van je toekomstplannen, zodat zij erop in kunnen spelen. Een sneak preview waarmee zij een voorsprong op hun concurrenten kunnen halen. Of iets dat je een klant “exclusief” geeft waardoor zijn grote concurrent dat een jaar lang niet meer kan krijgen. En natuurlijk niet vergeten de gunst terug te vragen in de vorm van aen vermelding van een link of een nieuwsbericht op hun site waar jouw geloofwaardigheid van omhoog gaat…
Bron: www.usarchy.com