Probleem
- Computerverkopers bij grote elektronicaketens beschikken niet altijd over up to date informatie
De oplossing van Competence Factory
- Snelle trainingen in opdracht van een grote Amerikaanse computerfabrikant op de werkplek door een van onze docenten
Docent Peter Villevoye:
‘Inmiddels heb ik ruim vijftig computerverkopers een training on the job gegeven op hun werkplek, vooral jonge mensen tussen de 16 en 26 jaar, die heel gemotiveerd, gedreven en nieuwsgierig zijn. Het is absoluut géén harde verkooptraining. Het doel is juist om te laten zien wat de computer allemaal kan, waarin hij verschilt van concurrerende merken. Hoe onderscheidend het design is en wat er allemaal mogelijk is dankzij de integratie van software.’
‘De cursus gaat dus niet over omzet en marge. Het effect is heel positief. De verkopers vinden het leuker om deze computers te demonstreren. Ze kunnen de consument er veel over vertellen, kunnen een gesprek aangaan én dat geeft hen zelfvertrouwen. Dat stralen ze ook uit op de werkvloer. De training on the job biedt iedereen voordeel. Het merk, de verkoper en de consument. En natuurlijk niet te vergeten: de retailer.’