Praktische trainingen van Competence Factory
Marketing is in een paar jaar volledig op zijn kop gezet. Social Media, Zoekmachine Marketing (SEO) en Mobile Devices bieden nieuwe en ongekende mogelijkheden om echt direct betrokken te raken met klanten. Er is veel nieuwe kennis nodig. Vanuit de 10 ‘pijlers' en 75 elementen geven we je alvast een leidraad. Zo kan je de juiste mix voor jou bepalen en je bij Competence Factory tot Online Marketing Expert ontwikkelen.
Wees transparant, authentiek en creër betrokkenheid bij je doelgroep
De traditionele marketing is deels van het voetstuk gehaald en de disciplines Communicatie en Sales zijn dichterbij Marketing gekomen. Hoe ‘Engage' ik mijn doelgroep en bouw ik een community rond mijn merk op? Dat zijn belangrijke vragen bij een goede online campagne.
Werk vanuit een concept en niet vanuit middelen.
Maak een Online Marketing plan.
Een huis bouw je niet zonder tekening en een goede online aanpak kenmerkt zich door een goede combinatie van elementen en een goede timing. Dat kan eigenlijk alleen met een goed plan. Alle cursisten van ons Online Marketing curriculum krijgen toegang tot de template voor het maken van een Online Marketing Plan.
In deze template staan alle elementen die je nodig hebt om een plan op maat te kunnen maken.
Meer met minder budget
Niet alleen marketeers of communicatie- professionals hebben intensief te maken met de nieuwe mogelijkheden en tools, ook managers, creatieve professionals en developers zijn er steeds vaker bij betrokken. Belangrijk is daarbij het juiste concept en de juiste aanpak, waarmee je de omgeving betrekt bij marketing - en communicatiedoelen. Zo bereik je meer met minder budget.
Bepaal de juiste mix van elementen
Welke kennis is er al en welke kennis heb ik of heeft mijn team nog nodig? Ga ik kennis in huis halen of uitbesteden? En waar ga ik mijn pijlen als eerste op richten? Keulen en Aken zijn immers ook niet in één dag gebouwd.
Onze tips in vogelvlucht;
- Haal kennis zoveel mogelijk in huis door je eigen team extra skills bij te brengen
- Alleen door het zelf te doen en te ervaren leer je de mogelijkheden goed beheersen
- Huur eventueel tijdelijk extra specialistische kennis in via freelancers, stagiaires of uitzendkrachten
- Zorg voor continuïteit door projecten zelf te managen
- Betrek iedereen in de organisatie bij de uitvoer van je online plan, van CEO tot receptioniste
- Stel concrete doelen en haalbare budgetten
- Pak niet alles tegelijk op maar ga voor kwaliteit en resultaat
- Werk vanuit een concept in plaats vanuit middelen; Why, Who, What
- Ontwikkel jezelf en/of team efficiënt: train met cases die direct worden gebruikt en die direct aansluiten op je doelen