Ontwikkel jezelf tot online marketing strateeg

Wat is het geheim van een sterke online marketingstrategie? Voor welke SEO-trucs krijg je tegenwoordig ‘strafpunten’ van Google? En hoe kan big data analyse je conversie verhogen? Als online marketing strateeg buig je je over dit soort vragen. De antwoorden liggen in verschillende vakgebieden, werkwijzen en technologieën, maar het is in ieder geval van belang dat je constant up-to-date blijft van de laatste trends en ontwikkelingen in de vakgebieden.


Hoe word je online marketing strateeg?

Digitaal is het nieuwe normaal, en één ding weten we zeker: online marketeers zullen de komende jaren niet om werk verlegen zitten. Je kunt je als marketeer bezig houden met de uitvoer of de strategie induiken: dan word je online marketing strateeg. Het is belangrijk dat je goed op de hoogte blijft van de verschillende aspecten van het vakgebied en dat je de volgende skills beheerst:

  • Je bent analytisch sterk, resultaatgericht en niet bang voor data.
  • Je kunt ideeën duidelijk communiceren en presenteren.
  • Je bent goed in project- en stakeholdermanagement.
  • Marketingbudgetten en -planningen bewaken gaat je makkelijk af.
  • En above all: je bent nieuwsgierig en wilt blijven leren.
icon
Een online marketeer verdient 30 tot 50 duizend euro per jaar
Whitepaper

Whitepaper Online marketeer worden, waar begin je?

Digitaal is het nieuwe normaal en online marketeers zullen voorlopig niet om werk verlegen zitten. Wil jij je in het vak verdiepen? Download de whitepaper.
Whitepaper downloaden

Aan de slag met data driven marketing

Jij schrikt als online marketing strateeg niet af voor big data analyse. Data driven marketing zit in je bloed! Je werkt op basis van harde feiten, brengt data uit verschillende bronnen bij elkaar en doet een big data analyse. Met deze data driven analytics kun jij bouwen aan een stevig onderbouwd marketingplan, waarin je de doelen haarscherp in beeld brengt. Data driven marketing levert meer leads, conversie en trouwe klanten op. 

Ben je een ‘traditionele’ marketeer en gewend aan een meer intuïtieve manier van werken? Dan vind je het misschien best lastig om naar data driven marketing om te schakelen. Gelukkig zijn er allerlei trainingen en opleidingen die je hierbij kunnen helpen.

Webinar

Webinar Data driven aan de slag met marketing automation

Eva Broersma legt je uit waarom data zo belangrijk is. Ook vertelt ze meer over het nut van marketing automation en met welk stappenplan je je marketing automation optimaal inricht.
Webinar bekijken

Word social media advertising specialist

Een social media advertising specialist adverteert op social mediakanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Het is een dankbare besteding van je budget omdat het oneindige targetmogelijkheden biedt, waaronder leeftijd, woonplaats en interesses van jouw doelgroep. Ook schroeft een social media advertising specialist met retargeting je conversiepercentage omhoog. Daarbij is social advertising inzetbaar in elke fase van de customer journey. Kortom: adverteren via social media is ontzettend interessant.

Wel belangrijk om, vóór je begint met social advertising, je social kanalen helemaal op orde te hebben en hier ook actief mee bezig te zijn. Door een ijzersterke social media strategie te bepalen, zorg je dat je je kanalen doelgericht inzet. Een social media strategie bepalen doe je zo:

  • Je bepaalt welke platforms populair zijn bij je doelgroep, zodat je weet welke kanalen voor jou het effectiefst zijn. 
  • Je onderzoekt welke informatiebehoefte je doelgroep heeft, en hoe je je publiek gaat benaderen: ontwikkel je wel of geen format, kies je voor video’s, foto’s, blogs, infographics, of alle vier? 
  • Je beslist hoe je je merk via social media gaat laden.
Webinar

Webinar Meer resultaat uit je social advertising

Wil jij meer uit je social advertising halen? Trainer en Online Marketeer Tjerk Rintjema geeft je handige tips & tricks voor het behalen van betere resultaten.
Webinar bekijken

Kom alles te weten over SEO en SEA marketing

Hoger komen in Google? Dat kan op twee manieren: via SEO en SEA marketing. Met search engine optimisation (SEO) zorg je dat je organische (niet betaalde) zoekresultaten in Google verbeteren. Dat doe je door middel van relevante en kwalitatieve content, een aandeel in backlinks en een goed ingerichte website. Doordat de algoritmes van Google regelmatig veranderen, is het nodig om zoekopdrachten te blijven testen en optimaliseren. 

Met search engine advertising (SEA) zorg je dat je betaald bovenaan in Google komt. Je gaat aan de slag met gerichte advertentiecampagnes om bedrijven te helpen groeien. Dit doe je in Google Ads. Je adverteert op zoekwoorden en/of via displays, zodat potentiële klanten in aanraking komen met een merk. Je kunt ook specifiek een gewenste doelgroep targeten.

Whitepaper

Whitepaper Google-expert worden, waar begin je?

Een Google-expert beschikt over een breed pallet aan vaardigheden. We vertellen je meer over de tools en waar je kunt beginnen.
Whitepaper downloaden

Volg een opleiding of training met subsidie van de overheid!

Met het STAP-budget kun je ieder jaar een bedrag tot 1.000 euro krijgen om jezelf te ontwikkelen.

Alles over het STAP-budget
Volg een opleiding of training met subsidie van de overheid!
Cursisten beoordelen onze opleidingen gemiddeld met een 9,3.
9,3
9,3
4,7 / 5
CF

Even overleggen?

Vind de training of opleiding die het beste bij je past! Nienke denkt graag met je mee.

Plan een gratis intake
Of neem contact op
CF
Nienke, Elena, Demi, Geertina

Nienke, Elena, Demi, Geertina
Opleidingsadviseurs

Nienke, Elena, Demi, Geertina
Opleidingsadviseurs

You Got This!
Cursisten geven ons een 9,3 Onze cursisten belonen onze opleidingen gemiddeld met een 9,3
Lees de reviews

Over Competence Factory

Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. In 1991 waren we de eerste met internettrainingen en opleidingen in nieuwe media. En nog steeds zetten we de trend, met vooruitstrevende opleidingen in de vakgebieden van de toekomst. Ook zorgen we dat jouw ontwikkeling na je training niet ophoudt: voor én na de lessen staan we voor je klaar. Zien we je gauw?

Bekijk de video

Blijf op de hoogte van nieuwe trainingen en events

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Bedankt!

Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.

Opgeslagen
Opgeslagen in favorieten