Dé tips om succesvol je website te optimaliseren
Conversiespecialist Eddy Boeve helpt je van bezoeker naar klant in aflevering 4 van De Future Proofcast: zijn handige tips vo…
1 dag • Utrecht • Met certificaat
Leer in één dag hoe je de gebruikservaring op je website of app met sterke copy optimaliseert.
UX writing is booming. Niet zo gek, aangezien goede teksten voor een groot deel het succes van je website bepalen. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw tekst perfect aansluit bij de gebruiker? Tijdens deze training maak je kennis met dit fascinerende en snelgroeiende vakgebied. Ontdek de principes van UX writing en ga aan de slag met uitdagende oefeningen.
Je tekst aanpassen aan websitebezoekers of appgebruikers, noemen we UX-writing. Anders dan bij traditionele copywriting, ligt de focus hier meer op de gebruikers (user experience) dan op wat de organisatie wil vertellen aan de doelgroep. Eigenlijk streven UX writers hetzelfde na als UX-designers, maar dan met woorden: een sterke gebruikerservaring neerzetten.
UX writing gebeurt vooral op het digitale domein: teksten voor websites, apps en software. Dit zijn meestal korte stukjes tekst (microcopy), en dat is niet altijd makkelijk om te schrijven. Soms kun je maar twee of drie woorden gebruiken om een bezoeker in de juiste richting te duwen. Die woorden moeten dan ook nog eens aansluiten bij de merkbeleving van het bedrijf. Best een uitdaging. En omdat de meeste sitebezoekers en appgebruikers scannend lezen, is het extra belangrijk dat de UX-copy op orde is. Hoe je dat doet? We leren het je in deze training.
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Als ervaren copy- en contentspecialist buigt Tamara zich het liefst over ingewikkelde materie, die ze vervolgens zo duidelijk mogelijk opschrijft. Na haar opleiding communicatiewetenschap werkte ze jarenlang als contentspecialist in de e-commerce. Hier leerde ze om snel goede en overtuigende copy te schrijven voor diverse klanten. Haar trainingen zijn ideaal voor iedereen die ervaring wil opdoen met UX-copy: teksten waarbij de focus op de gebruiker ligt. Tamara gelooft dat je het meest leert door zelf aan de slag te gaan. Daarom is er in de training genoeg ruimte voor cases, discussies en eigen inbreng.
Een ingewikkelde tekst makkelijk maken: daar gaat Sanne's hart sneller van kloppen. Als copywriter en contentspecialist mag ze dat regelmatig voor verschillende organisaties doen. Van commerciële bedrijven tot overheid. Dankzij haar brede ervaring weet ze precies hoe je on-brand copy schrijft die ook nog eens begrijpelijk is. Bij haar opleiding Journalistiek leerde ze al dat je het meeste leert van schrijven, schrijven, schrijven. Daarom krijg je in haar trainingen veel tijd om zelf te oefenen. Aan de hand van copy-trucjes, maar ook handige tools zoals ChatGPT.
Deze basistraining is voor iedereen die sterke teksten voor web- of appbezoekers wilt schrijven. In de training zien we vaak marketeers, communicatieprofessionals, webredacteuren, webdevelopers en UX designers.
Als je die hebt, neem dan je eigen case mee naar de training. Denk aan een tekst voor een website, landingspagina of app. Heb je geen eigen case? Dan kun je een van onze opdrachten kiezen.
Je ontvangt van ons een hand-out met handige tips.
Ochtend
Middag
Ontvang het volledige programma en de brochure van de training UX Writing direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Onze trainingen starten vanaf 6 personen. Meestal halen we dit aantal. Lukt dat niet, dan wordt de training maximaal twee keer verplaatst met een startgarantie voor één van deze data.
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
21
feb
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | ||||
31
mrt
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | ||||
10
jun
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | ||||
22
aug
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | ||||
23
okt
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | ||||
16
dec
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | ||||
10
mrt
2026
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- |
TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Misschien vind je deze artikelen interessant
© 2024 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.