Wil je jouw boodschap krachtiger overbrengen, zowel binnen je bedrijf als naar je klanten of publiek? Onze Communicatie en Branding-trainingen helpen je effectief je verhaal te vertellen en je communicatie naar een hoger niveau te tillen. Of het nu gaat om copywriting, storytelling, social media of brand strategie: wij brengen jouw vaardigheden naar the next level! Ontdek de kracht van effectieve communicatie en maak impact met jouw verhaal.
Communicatie & Branding richtingen
Loek Daemen
Communicatie & Branding expert
Paulus is keynotespeaker, trainer en consultant. Hij is gespecialiseerd in online storytelling en beeldexplosie, en weet alles over nieuwe technologieën en online media. Cursisten omschrijven Paulus als een ervaren en enthousiaste trainer. Hij houdt van een persoonlijke aanpak, dus je weet zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt tijdens de training.
Geert heeft veel werkervaring bij overheden, profit- en non-profitorganisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Hij is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, een uitgebreid overzicht van alle kennis die een contentspecialist of online professional nodig heeft. Naast z’n werk volgt hij graag cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, coaching en didactiek. Ook volgde Geert na z’n studie een opleiding journalistiek, én lessen aan de kunstacademie. De nadruk op zowel woord als beeld is leidend voor zijn werk als trainer.
Jessie is een dynamische, digitale duizendpoot en oprichtster van DigiJes, met een decennia aan expertise in digitale content marketing. Bekend om haar inspirerende en interactieve trainingen maakt ze complexe onderwerpen toegankelijk door middel van praktische tips, relevante cases en up-to-date inzichten. Ze deelt niet alleen enthousiast haar kennis en ervaring, maar creëert ook de perfecte basis voor jou om jouw bedrijf te laten groeien. Ontdek de wereld van Content Marketing met Jessie en ervaar haar energie en het plezier dat ze in elke training met zich mee brengt!
Daan is zelfstandig videoproducent en marketeer. Hij maakt pakkende videoproducties voor uiteenlopende opdrachtgevers, zoals Vattenfall, Siemens en de overheid. De kennis en ervaring die hij in z’n werk opdoet, vormen de basis van zijn trainingen. Wil je je alvast inlezen? Daan schreef ook een boek: ‘Vloggen voor professionals’.
Eva gelooft in de kracht van samenwerken, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat je op beide fronten betere resultaten boekt en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing' heet dat. ‘Marketing automation’ speelt hierbij een sleutelrol. Eva’s trainingen zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen.
Als ervaren copy- en contentspecialist buigt Tamara zich het liefst over ingewikkelde materie, die ze vervolgens zo duidelijk mogelijk opschrijft. Na haar opleiding communicatiewetenschap werkte ze jarenlang als contentspecialist in de e-commerce. Hier leerde ze om snel goede en overtuigende copy te schrijven voor diverse klanten. Haar trainingen zijn ideaal voor iedereen die ervaring wil opdoen met UX-copy: teksten waarbij de focus op de gebruiker ligt. Tamara gelooft dat je het meest leert door zelf aan de slag te gaan. Daarom is er in de training genoeg ruimte voor cases, discussies en eigen inbreng.
Een ingewikkelde tekst makkelijk maken: daar gaat Sanne's hart sneller van kloppen. Als copywriter en contentspecialist mag ze dat regelmatig voor verschillende organisaties doen. Van commerciële bedrijven tot overheid. Dankzij haar brede ervaring weet ze precies hoe je on-brand copy schrijft die ook nog eens begrijpelijk is. Bij haar opleiding Journalistiek leerde ze al dat je het meeste leert van schrijven, schrijven, schrijven. Daarom krijg je in haar trainingen veel tijd om zelf te oefenen. Aan de hand van copy-trucjes, maar ook handige tools zoals ChatGPT.
Ze begon haar carrière aan de hotelschool, maar naast ‘hotello’ mag Mandy zich inmiddels ook marketeer, ondernemer en visualiser noemen. Haar missie? Presentaties impactvoller maken. Daarom richtte ze Present Savvy op: een presentation boutiquestudio waar organisaties, scholen, ondernemers en sprekers terechtkunnen voor aantrekkelijke, innovatieve en effectieve presentaties. Mandy gelooft in de kracht van doén: na haar training ga je niet met lege handen naar huis, maar met je eigen eindproduct.
Aliye is een senior trainer, organisatieadviseur en onderzoeker op het gebied van diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid. Ze heeft een achtergrond in HR en heeft vervolgens sociaal-culturele wetenschappen gestudeerd aan de VU. Ze is altijd ontzettend geïnteresseerd in hoe wij mensen zijn gevormd en hoe wij culturen maken en culturen ons maken in organisaties.
Met negen jaar VR-ervaring op zak reist Freek de wereld over, op zoek naar de nieuwste trends binnen zijn vakgebied. VR biedt bedrijven allerlei manieren om tijd en kosten te sparen, maar ook om producten te presenteren én promoten. Daarnaast zet Freek de technologie ook graag maatschappelijk in. Zo bedacht hij de VR-Droomvlucht, zodat ook mindervalide Efteling-bezoekers deze legendarische attractie kunnen beleven. Ook bouwde hij aan een virtuele speeltuin voor zieke en gehandicapte kinderen. Die is nu in verschillende ziekenhuizen wereldwijd te zien. Freek hielp al verschillende Nederlandse bedrijven om VR en AR in te zetten – mét succes.
Suzannes fascinatie voor social media begon met haar Hyvesprofiel. Uren kon ze sleutelen aan haar pagina, tot-ie écht perfect was. Inmiddels is ze een ware socialmedia-expert met ontzettend veel ervaring. Haar loopbaan leidde haar langs TMF, MTV, Nickelodeon en BNNVARA. Nu aangekomen bij de Herman Brood Academie geeft ze muzikaal talent een online podium. Met haar oneindige energie en creativiteit geeft ze inspirerende trainingen. Zo weet jij straks precies hoe je content maakt die mensen bijblijft.
Kirsten werkte ooit als jurist maar miste daarin de verbinding met zichzelf en anderen. Ondernemen bleek haar middle name, communicatie de rode draad. Inmiddels is ze alweer heel wat jaren in haar element als zelfstandig communicatieadviseur, coach en trainer. Met rake vragen en inspirerende werkvormen helpt ze jou ontdekken hoe je een scherpe strategie en een pakkend verhaal ontwikkelt. Zodat je groeit in skills én zelfvertrouwen. Trainingen bij Kirsten zijn interactief en... er moet altijd wat gelachen worden.
Wendy startte al jong als ondernemer. In tien jaar tijd zette ze een eigen bedrijf op, met zo’n 180 medewerkers in dienst. Daarna besloot ze haar échte droom na te jagen: ze volgde een opleiding tot senior beïnvloedingspsycholoog, verkocht haar bedrijf en begon voor zichzelf als marketingstrateeg. Nu helpt ze mkb’ers met hun PR, marketingstrategie, campagnes en branding. Daarbij mijdt ze nietszeggende quotes en voorbeelden van wereldmerken als Amazon en Coca Cola, omdat je daar als mkb’er niets aan hebt. Haar trainingen zijn praktisch, zodat je nieuwe kennis direct kunt toepassen.
Als trainer/coach helpt Loek je om jouw eigen authentieke verhaal te vertellen. Hij werkt opbouwend, out-focus en gericht op wat jij nodig hebt om de authentieke spreker in je te ontwikkelen. Zo reikt hij je de kennis, inzichten en oefeningen aan om die stap te maken. Dat doet hij met ontzettend veel plezier en passie. Al zijn ervaringen, talent en creativiteit komen in zijn trainingen samen.
Paul begon zijn carrière bij een gemeente: een wereld vol dikke rapporten en uitgebreide verslagen. Informatieoverdracht moet efficiënter kunnen, dacht hij. Dus ging hij op zoek naar alternatieven. Tijdens die zoektocht ontdekte hij de kracht van infographics: een simpel middel om complexe informatie in één keer te presenteren. Inmiddels werkt Paul als infographic designer voor verschillende organisaties. Én geeft-ie superpraktische trainingen waarbij je vooral veel fouten mag maken, want daar leer je het meest van. Bovendien: ‘Feck perfuction’!
Nadat Ruben z’n eerstegraadsbevoegdheid op de kunstacademie haalde, volgde hij bij Philips een opleiding tot interaction designer. Na vier jaar praktijkervaring bij een full-service internetbedrijf, begon hij in 2002 zijn eigen ontwerpbureau: Design al dente. Ruben geeft al twintig jaar training in UX-design, interaction design, usability, infographics en de UX-tool Sketch.
Bram heeft een duidelijke missie: toen hij merkte dat ondernemers en bedrijven vaak de juiste context misten, richtte hij BestKept Agency op. Zijn doel? Merken begeleiden in het ontdekken en versterken van hun ware identiteit. Voor Bram is dit meer dan alleen het vormgeven van een merk; het gaat om het creëren van een stevige basis die zorgt voor groei en succes, zowel op korte als lange termijn. Met een passie voor het blootleggen van verborgen verhalen en in zijn rol als Branding en Design Director, weet Bram creativiteit en strategie op een natuurlijke manier te verbinden, waardoor merken sterker en authentieker worden.
Als zakelijk illustrator visualiseert Anne elke dag lastige vraagstukken voor organisaties. Met heldere, duidelijke tekeningen maakt ze informatie laagdrempeliger – en de wereld een stukje vrolijker. Toen ze een coachingstraject voor ontwerpers met een identiteitscrisis volgde, kwam ze in aanraking met het trainersvak. Inmiddels geeft ze regelmatig workshops en coacht ze ontwerptrajecten. In Anne’s trainingen krijg je alle ruimte om opdrachten naar je eigen hand te zetten, zodat je jouw vertelmanier verder kunt ontwikkelen.
Suzanne werkte ruim 20 jaar in het bedrijfsleven voordat ze in 2017 haar eigen bedrijf startte. Als trainer & coach laat ze deelnemers in al haar sessies tekenen. Dat kan iedereen, is haar overtuiging, ook wie denkt van niet! Tijdens haar trainingen geeft ze je veel ruimte om zelf aan de slag gaan. Daardoor gaat je creativiteit stromen en ontstaan de beste ideeën. Suzanne brengt je op een speelse manier buiten je comfortzone, waardoor zowel je tekenvaardigheid als je mindset groeit. Je kunt het geleerde direct toepassen in je werk en daarmee impact maken!
Van tv tot podcast en van radio tot online content: Marsha heeft haar sporen verdiend bij zowel landelijke en internationale omroepen zoals de Wereldomroep, Financial Times, Pushkin als bij tijdschriftredacties. De mediawereld kent voor haar dus geen geheimen, en dat komt goed van pas bij haar trainingen. Want of je nu een podcast- of mediatraining volgt, reken maar op een flinke dosis praktijkvoorbeelden! Ook in de theorie is ze thuis: ze studeerde Journalistiek in Utrecht en later Engels in Leiden. Marsha zet mensen graag aan het denken en laat in haar trainingen zien dat interviews en gesprekken niet eng zijn. Haar filosofie is dat iedereen een eigen verhaal heeft – en ze helpt je graag om dat te vertellen. Een van haar gouden tips? Leer je kernboodschap uit je hoofd en zorg dat je die in acht seconden kunt overbrengen.
Jenne Hoekstra is afgestudeerd aan de kunstacademie Minerva te Groningen. Hij werkt als fotograaf en vormgever en geeft al meer dan tien jaar Adobe trainingen en grafisch vormgeven. Wat hij het mooist vindt aan trainingen geven, is mensen helpen hun doelen te bereiken. Verwacht daarom in zijn lessen persoonlijke aandacht voor jouw leerdoelen en oefeningen die je direct verder helpen in de praktijk. In zijn vrije tijd fotografeert en sport hij graag. Jenne woont met zijn vrouw en twee kinderen in Groningen.
Roos helpt bedrijven aan een authentiek werkgeversmerk. Haar nummer één-tip: begin altijd met de waarom-vraag. Oftewel: wáárom willen mensen bij je werken? Weet je het antwoord op die vraag, dan komt je plan tot leven. Het liefst werkt Roos voor bedrijven met een ijzersterke visie. Ze komt veel bij haar klanten over de vloer, maar werkt ook graag vanuit haar kantoor aan huis.
Met zijn expertise en achtergrond in marketing en neurowetenschap, begrijpt Felipe wat nodig is om teams efficiënter te laten werken en betere resultaten te behalen. Hij optimaliseert marketingactiviteiten en verhoogt de efficiëntie door de juiste AI-tools te integreren in werkprocessen.
Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.
Rainish Lalai heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van datagedreven leiderschap, transformatie en omzetbeheer. Hij helpt organisaties om data en technologie in te zetten om zo strategische doelen te bereiken en hun prestaties te verbeteren. Met zijn jarenlange ervaring kan hij met recht een AI-expert worden genoemd, en deze kennis deelt hij graag in zijn trainingen.
Gerwald is multimediair kunstenaar. Al meer dan tien jaar geeft hij les aan de prestigieuze Fotoacademie in Amsterdam, waar hij ook kunstenaars coacht. In 2012 haalde hij bij Adobe zijn certificaat als officieel Photoshop-expert. Wat hij het mooist vindt aan het trainersvak? Dat hij z’n cursisten ziet groeien en ontwikkelen.
Geert Jan Eissens, oprichter en eigenaar van Eissens HR & Legal BV, is een vooraanstaande expert op het gebied van HR en arbeidsrecht. Hij heeft jarenlange ervaring en een bewezen trackrecord in arbeidsvoorwaarden, organisatieontwikkeling en verandermanagement. Zijn kennis en ervaringen deelt hij graag tijdens zijn trainingen.
Paola Hoogervorst is head of AI & Training bij het online marketingbureau DoubleSmart. Met haar expertise richt zij zich op het toegankelijk maken van artificial intelligence voor marketeers en ondernemers. Het is haar persoonlijke missie om mensen bewust te maken van de impact van AI op hun dagelijkse werkzaamheden en hen de tools en vaardigheden te bieden om deze technologie effectief toe te passen. Paola staat bekend om haar praktische benadering en het vermogen om complexe AI-concepten begrijpelijk en toepasbaar te maken.
Download onze Communicatie & Branding Whitepaper
Duik in de wereld van Communicatie & Branding en ontdek de laatste trends. In deze Whitepaper vind je alles wat de wereld van morgen nodig heeft, en hoe jij daar op in kunt spelen.
Kies een van onze Communicatie & Branding richtingen
Vind de training/opleiding die het beste bij je past! Career Coach Nienke denkt graag met je mee!
Plan een gratis consultStart | Naam | Duur | Prijs | |||
6
jan
2025
|
Social Mediastrategie | 2 dagen | 1.325,- | Bekijk training | ||
6
jan
2025
|
Visuele Contentcreatie met AI | 2 dagen | 1.325,- | Bekijk training | ||
8
jan
2025
|
Brand Strategy | 2 dagen | 1.325,- | Bekijk training | ||
14
jan
2025
|
Marketing Automation | 2 dagen | 1.325,- | Bekijk training | ||
14
jan
2025
|
Zakelijk Tekenen | 2 dagen | 1.225,- | Bekijk training | ||
17
jan
2025
|
Online Storytelling | 1 dag | 795,- | Bekijk training | ||
20
jan
2025
|
SEO-Copywriting | 1 dag | 795,- | Bekijk training | ||
21
jan
2025
|
Online Branding | 2 dagen | 1.127,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training | |
23
jan
2025
|
Schrijven voor Social Media | 1 dag | 795,- | Bekijk training | ||
23
jan
2025
|
Infographics maken | 2 dagen | 1.225,- | Bekijk training |
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Vul een geldig e-mailadres in
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
© 2024 Competence Factory
Loop voorop met onze laatste insights in Online marketing, Digital design en UX.
Wat moet je doen?
Meld je hieronder aan voor nieuws en tips van Competence Factory. Zo blijf je op de hoogte van de laatste trends in Online marketing, Digital design en UX. En krijg je onze actuele events, last-minutes en aanbiedingen in je mailbox.
Door je aan te melden, ga je akkoord met ons privacy beleid en algemene voorwaarden.
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.