Wat is het geheim van een sterke online marketingstrategie? Voor welke SEO-trucs krijg je tegenwoordig ‘strafpunten’ van Google? En hoe kan big data je conversie verhogen? Doe je aan online marketing, dan moet je constant up-to-date blijven van de laatste trends en technologische ontwikkelingen in je vakgebied. Onze Online Marketing-trainingen en -opleidingen helpen je hierbij!
Online Marketing richtingen
Paulus Veltman
Online Marketing expert
Maarten is ervan overtuigd dat we onze dromen kunnen waarmaken, als we onze verbeeldingskracht maar durven gebruiken. Na 6 jaar zweten en feesten als designer bij Studio Dumbar, startte hij in 2004 Ping-pong Design: een bureau dat merken, producten en verhalen ontwerpt in binnen- en buitenland. Hij ontdekte dat opdrachtgevers zich vaak niet aan hun woord houden. Sindsdien probeert Maarten aanbieders en gebruikers te verbinden, zodat teams voortaan alleen nog beloftes doen die ze wél kunnen waarmaken.
Kevin is online marketeer in hart en nieren. Van Facebook- en LinkedIn-advertising tot SEO, SEA en Snapchat Ads: hij draait er z’n hand niet voor om. Bij online marketingbureau Converseon helpt hij klanten bij hun online succes. Dat doe hij door z’n uitgebreide kennis en jarenlange ervaring in te zetten. Kevin breng z’n enthousiasme voor het vak graag over op zijn cursisten.
Roos helpt bedrijven aan een authentiek werkgeversmerk. Haar nummer één-tip: begin altijd met de waarom-vraag. Oftewel: wáárom willen mensen bij je werken? Weet je het antwoord op die vraag, dan komt je plan tot leven. Het liefst werkt Roos voor bedrijven met een ijzersterke visie. Ze komt veel bij haar klanten over de vloer, maar werkt ook graag vanuit haar kantoor aan huis.
Eva gelooft in de kracht van samenwerken, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat je op beide fronten betere resultaten boekt en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing' heet dat. ‘Marketing automation’ speelt hierbij een sleutelrol. Eva’s trainingen zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen.
Wil je leren over Google Ads en Analytics? Dan moet je bij Jeroen zijn. Door internet af te struinen en te leren van andere experts weet-ie er álles over. Zijn gouden tip: veel vlieguren maken. Hij draagt z’n kennis vol enthousiasme over op uiteenlopende klanten. Zijn inspirerende trainingen zijn altijd actueel en barsten van de praktijkvoorbeelden. Naast z’n liefde voor online marketing, is Jeroen gek op schaken. Niet zo gek, vindt hij: in beide gevallen is strategisch denken key.
Paulus is keynotespeaker, trainer en consultant. Hij is gespecialiseerd in online storytelling en beeldexplosie, en weet alles over nieuwe technologieën en online media. Cursisten omschrijven Paulus als een ervaren en enthousiaste trainer. Hij houdt van een persoonlijke aanpak, dus je weet zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt tijdens de training.
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte hij Converseon, z’n eigen onlinemarketingbureau. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Met rust en humor zorgt hij ervoor dat iedereen zich op z’n gemak voelt in zijn lessen. Daan is triatleet én een echte bourgondiër. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Guido werkt al meer dan tien jaar in de marketingwereld. Sinds twee jaar is hij eigenaar van Digital Inside, een onlinemarketingbureau in Utrecht. In zijn SEO-trainingen doe je niet alleen praktische oefeningen, maar denk je ook strategisch na over je online vindbaarheid. Guido vindt het belangrijk om constant te blijven leren, want daar word je alleen maar beter van. Wat je volgens hem niét moet doen? Vastroesten in je dagelijkse routine. The sky is the limit!
De eindgebruiker van een website: dát perspectief moet volgens Ron altijd het uitgangspunt zijn. Als web-analist helpt hij ondernemers om het maximale uit Google Analytics 4 te halen. Zijn gedegen technische achtergrond dankt hij aan de opleiding Technische Informatica. Daarna volgde hij de studie Communication & Multimedia Design, waarin hij leerde hoe je ontwerpkeuzes maakt die aansluiten op de behoefte van gebruikers. Hij werkte vervolgens jarenlang als website-ontwikkelaar en later als online marketeer. Al doende kwam hij erachter wat hem écht ligt: websites analyseren. Data verzamelen en er bruikbare inzichten uithalen waar klanten verder mee kunnen – gelukkiger kun je hem niet krijgen. Zijn kennis deelt hij graag met cursisten en hij neemt er alle tijd voor. Ron is bevlogen, technisch onderlegd én een gedegen pedagoog: een zeldzame combinatie.
Tijdens haar stages bij een kookstudio en bij Holiday on Ice leerde Clarissa haar kwaliteiten kennen: SEO en contentmarketing. Ze rolde per toeval in een baan als SEO-copywriter bij Sanoma, waar ze snel doorgroeide tot webeditor van tuinieren.nl. Van die site wist ze het grootste tuinplatform van Nederland te maken. Na een succesvol freelance-avontuur sloot ze zich aan bij Booming, één van de beste digital marketingbureaus van Nederland. Daar zet ze zich als senior SEO-specialist in voor merken als HP, Primera, Van der Valk en Hunkemöller.
Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.
Nadat Ruben z’n eerstegraadsbevoegdheid op de kunstacademie haalde, volgde hij bij Philips een opleiding tot interaction designer. Na vier jaar praktijkervaring bij een full-service internetbedrijf, begon hij in 2002 zijn eigen ontwerpbureau: Design al dente. Ruben geeft al twintig jaar training in UX-design, interaction design, usability, infographics en de UX-tool Sketch.
Als kind was Diederick al geïnteresseerd in de interactie tussen mens en computer. Inmiddels is interaction design z’n vak: hij is UX-designer bij Blooming. Daar helpt hij bedrijven hun online performance en conversie te verbeteren. Dat doet hij met behulp van wireframes, ontwerpen en klikbare prototypes. En daar komt van alles bij kijken: van psychologische principes en usability-vuistregels tot eindeloos testen en doelgroepenonderzoek. Met een goede dosis enthousiasme leert Diederick je de kunst van wireframing én wat je eraan hebt in het werkveld.
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachine-optimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Tijdens zijn trainingen deelt hij z'n kennis en ervaringen met zijn cursisten. Zo maakt hij je wegwijs in de wereld van UX design.
Jessie is een dynamische, digitale duizendpoot en oprichtster van DigiJes, met een decennia aan expertise in digitale content marketing. Bekend om haar inspirerende en interactieve trainingen maakt ze complexe onderwerpen toegankelijk door middel van praktische tips, relevante cases en up-to-date inzichten. Ze deelt niet alleen enthousiast haar kennis en ervaring, maar creëert ook de perfecte basis voor jou om jouw bedrijf te laten groeien. Ontdek de wereld van Content Marketing met Jessie en ervaar haar energie en het plezier dat ze in elke training met zich mee brengt!
Ramon heeft meer dan 10 jaar ervaring als full-stack developer. Met zijn passie voor e-commerce (en Shopify in het algemeen) helpt hij webshop-eigenaren om hun online business te laten groeien. Niet alleen heeft hij gewerkt aan het optimaliseren van talloze webshops, maar ook heeft hij jarenlang zijn eigen webshop opgestart en gerund. Hierdoor weet hij precies wat er komt kijken bij het succesvol maken van een online winkel, van design tot marketing. Hij kent het Shopify platform van A tot Z en gebruikt de nieuwste technieken en tools om webshops te optimaliseren voor snelheid, veiligheid en gebruiksvriendelijkheid.
Sietske kun je álles vragen over online personalisatie en conversion rate optimization. Als CRO-specialist bij iO weet zij als geen ander hoe je de juiste doelgroep op je website aanspreekt én actie laat ondernemen. Die jarenlange ervaring en talloze praktijkvoorbeelden neemt ze mee naar haar trainingen. En het leuke is: Sietske kent Competence Factory al veel langer – het is namelijk een van haar klanten!
Letty helpt organisaties om hun klanten beter en sneller te bereiken. Met behulp van neuromarketing optimaliseert ze elk contactmoment, gebaseerd op data en kennis over ons brein. Een training van Letty is altijd praktisch en interactief, zodat je nieuwe kennis goed blijft hangen.
Suzannes fascinatie voor social media begon met haar Hyvesprofiel. Uren kon ze sleutelen aan haar pagina, tot-ie écht perfect was. Inmiddels is ze een ware socialmedia-expert met ontzettend veel ervaring. Haar loopbaan leidde haar langs TMF, MTV, Nickelodeon en BNNVARA. Nu aangekomen bij de Herman Brood Academie geeft ze muzikaal talent een online podium. Met haar oneindige energie en creativiteit geeft ze inspirerende trainingen. Zo weet jij straks precies hoe je content maakt die mensen bijblijft.
Een vlekkeloze overgang naar data-gedreven leiderschap, daar kan Alex je goed bij helpen. Dat-ie een ouwe rot in het vak is, kun je wel stellen. Hij heeft dertig jaar ervaring als management consultant en richtte zelfs zijn eigen bedrijf Axveco op. Daar heeft hij al meerdere leertrajecten ontwikkeld. In z’n trainingen laat hij je door een datalens naar de wereld kijken: wat zie je en hoe gebruik je die informatie? Hij helpt je het digitale tijdperk te begrijpen – dat doet-ie interactief en met veel praktijkvoorbeelden.
Arjen is consultant, trainer, blogger en mede-oprichter van online marketingbureau Converseon. Hier is hij eindverantwoordelijk voor de oplevering van projecten. In zijn trainingen leert hij je via best practices, praktijkvoorbeelden en handige modellen de kneepjes van het online marketingvak. Hij combineert theorie met praktijk, en zorgt dat cursisten na de training zelfstandig campagnes kunnen meten en inrichten. Naast zijn werk wordt Arjen blij van sport, lekker eten en festivals.
Yuen Yen is een zelfstandig facilitator design thinking en samenwerkingscoach. Ze heeft ervaring met serious gaming, bij de overheid en in de ICT-sector. Ze heeft het meest geleerd door kansen te pakken, dingen uit te proberen en vooral door fouten te maken. Tijdens haar trainingen vertelt Yuen Yen je graag over haar eigen missers. Verder laat ze zien hoe je design thinking leert kennen en toepassen met een play-mindset . Zo word je de eigenaar van je eigen leerproces én je resultaten.
Geert heeft veel werkervaring bij overheden, profit- en non-profitorganisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Hij is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, een uitgebreid overzicht van alle kennis die een contentspecialist of online professional nodig heeft. Naast z’n werk volgt hij graag cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, coaching en didactiek. Ook volgde Geert na z’n studie een opleiding journalistiek, én lessen aan de kunstacademie. De nadruk op zowel woord als beeld is leidend voor zijn werk als trainer.
Met zijn expertise en achtergrond in marketing en neurowetenschap, begrijpt Felipe wat nodig is om teams efficiënter te laten werken en betere resultaten te behalen. Hij optimaliseert marketingactiviteiten en verhoogt de efficiëntie door de juiste AI-tools te integreren in werkprocessen.
Wie is de doelgroep, en welk probleem lossen we nou eigenlijk op? Hoe voegen we echt waarde toe voor gebruikers van een bepaald product? Van dit soort vragen wordt Vitas enthousiast. Hij studeerde Business Administration aan de Erasmus Universiteit, om zich daarna in innovatie en design thinking te verdiepen. Inmiddels helpt hij als proposition hero allerlei ondernemers bij de ontwikkeling van sterke proposities. Daarnaast geeft hij trainingen, waarbij cursisten zoveel mogelijk zelf aan de slag gaan. Want design thinking is tof, maar design doing levert je de beste inzichten.
Geert Jan Eissens, oprichter en eigenaar van Eissens HR & Legal BV, is een vooraanstaande expert op het gebied van HR en arbeidsrecht. Hij heeft jarenlange ervaring en een bewezen trackrecord in arbeidsvoorwaarden, organisatieontwikkeling en verandermanagement. Zijn kennis en ervaringen deelt hij graag tijdens zijn trainingen.
Gerwald is multimediair kunstenaar. Al meer dan tien jaar geeft hij les aan de prestigieuze Fotoacademie in Amsterdam, waar hij ook kunstenaars coacht. In 2012 haalde hij bij Adobe zijn certificaat als officieel Photoshop-expert. Wat hij het mooist vindt aan het trainersvak? Dat hij z’n cursisten ziet groeien en ontwikkelen.
Ze begon haar carrière aan de hotelschool, maar naast ‘hotello’ mag Mandy zich inmiddels ook marketeer, ondernemer en visualiser noemen. Haar missie? Presentaties impactvoller maken. Daarom richtte ze Present Savvy op: een presentation boutiquestudio waar organisaties, scholen, ondernemers en sprekers terechtkunnen voor aantrekkelijke, innovatieve en effectieve presentaties. Mandy gelooft in de kracht van doén: na haar training ga je niet met lege handen naar huis, maar met je eigen eindproduct.
Rainish Lalai heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van datagedreven leiderschap, transformatie en omzetbeheer. Hij helpt organisaties om data en technologie in te zetten om zo strategische doelen te bereiken en hun prestaties te verbeteren. Met zijn jarenlange ervaring kan hij met recht een AI-expert worden genoemd, en deze kennis deelt hij graag in zijn trainingen.
Als zelfstandig ontwerper ontwikkelt en begeleidt Jing digitale sessies op maat. Denk aan workshops, hackathons en brainstorms. Dat doet ze voor uiteenlopende klanten, zoals de VPRO en Hogeschool InHolland. In haar designs maakt ze graag een knipoog, en ook in haar trainingen móet gelachen worden. Is Jing niet aan het werk, dan kookt ze. Als ambitieuze hobbykok haalt ze haar ingrediënten zelfs uit haar eigen stadstuin.
Wendy startte al jong als ondernemer. In tien jaar tijd zette ze een eigen bedrijf op, met zo’n 180 medewerkers in dienst. Daarna besloot ze haar échte droom na te jagen: ze volgde een opleiding tot senior beïnvloedingspsycholoog, verkocht haar bedrijf en begon voor zichzelf als marketingstrateeg. Nu helpt ze mkb’ers met hun PR, marketingstrategie, campagnes en branding. Daarbij mijdt ze nietszeggende quotes en voorbeelden van wereldmerken als Amazon en Coca Cola, omdat je daar als mkb’er niets aan hebt. Haar trainingen zijn praktisch, zodat je nieuwe kennis direct kunt toepassen.
Een ervaren, enthousiaste en datagedreven trainer en coach: dat is Ernst ten voeten uit. Hij heeft een achtergrond in bedrijfseconomie, is Business & IT-consultant geweest en heeft gewerkt als IT-manager. De ervaring en kennis die hij heeft opgedaan, deelt-ie nu al een aantal jaar in zijn trainingen. Enthousiast, inspirerend en met veel persoonlijke aandacht geeft Ernst je een inkijkje in de wereld van digital marketing, een vakgebied dat aan de lopende band evolueert. Verwacht daarom nieuwe inzichten in actuele digitale ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van AI, VR, AR en voice. Zijn doel is altijd: let your business perform better in a digital world. En dat merk je!
Download onze Online Marketing Whitepaper
Duik in de wereld van Online Marketing en ontdek de laatste trends. In deze Whitepaper vind je alles wat de wereld van morgen nodig heeft, en hoe jij daar op in kunt spelen.
Kies een van onze Online Marketing richtingen
Vind de training/opleiding die het beste bij je past! Career Coach Nienke denkt graag met je mee!
Plan een gratis consultStart | Naam | Duur | Prijs | |||
23
dec
2024
|
LinkedIn Advertising | 1 dag | 795,- | Bekijk training | ||
3
jan
2025
|
Data Driven Marketingstrategie | 2 dagen | 1.127,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training | |
6
jan
2025
|
Social Mediastrategie | 2 dagen | 1.325,- | Bekijk training | ||
6
jan
2025
|
UX Design | 2 dagen | 1.127,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training | |
9
jan
2025
|
Google Analytics 4 Basis | 1 dag | 676,- | Nu met 15% Last-minutekorting | Bekijk training | |
14
jan
2025
|
Google Analytics 4 Gevorderd | 2 dagen | 1.325,- | Bekijk training | ||
14
jan
2025
|
Marketing Automation | 2 dagen | 1.325,- | Bekijk training | ||
16
jan
2025
|
UX Research | 2 dagen | 1.325,- | Bekijk training | ||
16
jan
2025
|
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) | 1 dag | 795,- | Bekijk training | ||
17
jan
2025
|
Online Personalisatie Basis | 1 dag | 795,- | Bekijk training |
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Vul een geldig e-mailadres in
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
© 2024 Competence Factory
Loop voorop met onze laatste insights in Online marketing, Digital design en UX.
Wat moet je doen?
Meld je hieronder aan voor nieuws en tips van Competence Factory. Zo blijf je op de hoogte van de laatste trends in Online marketing, Digital design en UX. En krijg je onze actuele events, last-minutes en aanbiedingen in je mailbox.
Door je aan te melden, ga je akkoord met ons privacy beleid en algemene voorwaarden.
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.