Goede voornemens volhouden: ontdek praktische tips
Goede voornemens volhouden - vind jij dit ook lastig? Ontdek dé tips en leer wat je kunt doen om met een goed gevoel het nie…
2 dagen • Utrecht • Met certificaat
Maak je ideeën concreet en breng ze helder in kaart volgens een eenvoudig, concreet stappenplan.
Creativiteit concreet maken is een vak. En het leuke is, iedereen kan dat leren! Moet jij weleens een kraakhelder business concept neerzetten voor een klant of investeerder in je merkcampagne? Of je baas vraagt bijvoorbeeld om een idee helder in kaart te brengen zodat-ie er een beslissing over kan nemen. Je bent eigenaar van een bedrijf, en wilt je ideeën eindelijk eens concreet maken om goed koers te blijven varen. Misschien ben je in deze roerige tijden toe aan een reset: ‘Waar sta ik over vijf jaar?’ Of je loopt al lang met een briljante ingeving rond, maar krijgt ‘m niet van de grond. Want, hoe moet dat?
In de hands-on training Creative Concepting leer je hoe je volgens een eenvoudig, concreet 6-stappenplan tot een innovatief concept komt. Moeilijk? Nee! Iedereen kan het, dus jij ook. En creatief hoef je niet per se te zijn. Het gaat vanzelf.
Een succesvol concept vertelt in één klap waar je voor staat en waarom je ertoe doet in deze wereld. Op een heldere, pakkende manier. Dat wekt vertrouwen, sympathie en behoefte op. Creative concepting zorgt voor een kloppend en sterk merkverhaal met hoge economische waarde, waarin inventiviteit en strategie samenkomen. Daardoor stijg je uit boven de massa en maak je van je idee een briljant en relevant concept, waardoor je je communicatie efficiënter maakt. En dus de juiste beslissingen kunt nemen. Zo’n concept krijg je door anders naar je probleem te kijken, door de juiste tools te gebruiken en door gewoon te doen. Belangrijke note: niks is fout!
Helaas neemt onze creativiteit af naarmate we ouder worden. Als volwassene is het belangrijk om die creativiteit terug te vinden. Want om veranderingen te creëren, hebben we meer moedige en creatieve mensen nodig. Maar hoe boor je die creativiteit aan? In deze whitepaper geven je 6 tips.
Je leert wat een concept eigenlijk is, hoe dit vanuit creativiteit kan ontstaan en wat de meerwaarde ervan is. Met een innovatief concept worden ideeën concreet en kan je de juiste beslissingen nemen. Daarvoor maak je gebruik van slimme tools én je zintuigen. Aan de hand van inspirerende voorbeelden uit de praktijk word je meegenomen in theorie, maar je gaat ook zelf aan de slag. Proefondervindelijk ken je na het afronden van deze training de belangrijkste creatieve stappen om tot een sterk concept te komen, zoals:
Kortom: hoe je via een duidelijk 6-stappenplan zelf een sterk en overtuigend concept ontwikkelt voor een bestaand -of nog niet bestaand- doel. En dat alles op een half 4-tje.
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Als concept-, media- en merkspecialist vertaalt Esther merkverhalen naar waardevolle concepten en bijpassende content. Ze heeft jarenlange ervaring als adviseur, docent en trainer. Vol enthousiasme neemt ze je mee langs alle onderdelen van creative concepting. Want wat zijn concepten eigenlijk, en hoe werk je ze uit? Esther geeft je tips en tools en helpt je een stappenplan opstellen. Zo vertaal je jouw idee met gemak naar een kraakhelder concept!
Deze basistraining is niet alleen voor creatieven, maar juist voor iedereen die wil leren hoe je van een gedachte of idee een sterk concept kunt maken. Of je nu in dienst bent, eigen baas, éénpitter, in between jobs of gewoon jezelf beter wil leren kennen. Dus loop je al jaren rond met een idee, zoek je naar concrete stappen voor je brand, moet je een opdracht van je baas fixen of zie (of voel) je kansen maar weet je ze niet in de juiste vorm te gieten? Join in en leer hoe je van idee tot een goed concreet concept komt!
Deze training sluit goed aan, als je je bezig houdt met:
Voor deze training heb je geen specifieke voorkennis nodig. Voor de eerste en tussen de eerste en tweede trainingsdag geeft de trainer je een praktijkopdracht.
Dag 1
Ochtend
Middag
Dag 2
Ochtend
Middag
Ontvang het volledige programma en de brochure van de training Creative Concepting direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Andere cursisten volgden daarna ook deze trainingen
Onze trainingen starten vanaf 6 personen. Meestal halen we dit aantal. Lukt dat niet, dan wordt de training maximaal twee keer verplaatst met een startgarantie voor één van deze data.
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
4
feb
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 1.325,- | ||||
16
apr
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 1.325,- | ||||
24
jun
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 1.325,- | ||||
23
okt
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 1.325,- | ||||
28
nov
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 1.325,- |
TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Misschien vind je deze artikelen interessant
© 2024 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.