Maak je marketing dashboard met Looker Studio
Wil je een Looker Studio dashboard maken om je marketingdata overzichtelijk in kaart te brengen? Dit stappenplan helpt je dir…
4 dagen • Utrecht • Met certificaat
Voor marketeers, designers en start-ups die op een creatieve manier willen innoveren.
Design thinking: de meest innovatieve merken ter wereld zoals Apple, Google en Tesla gebruiken het, en de meest toonaangevende universiteiten doceren het. Maar wat is Design Thinking? En hoe zet je het in als organisatie, merk of ondernemer? Tijdens deze vierdaagse training Design Thinking leer je denken als een ontwerper en werk je aan de hand van deze methode een eigen concept uit van A tot Z.
Deze vierdaagse Design Thinking training kun je niet remote volgen.
Inclusief gratis boek: Aan de slag met Design Thinking - Eveline van Zeeland
Design Thinking is een innovatiemethode waarmee organisaties creatief problemen oplossen en innovatieve oplossingen voor klanten vinden. Klanten of eindgebruikers staan centraal en er is veel ruimte voor creativiteit. Ontwerpdenken vergt afwisselend analytisch en creatief denken: je onderzoekt het gebruikersgedrag, verkent je opties en bedenkt oplossingen die je test om erachter te komen wat in de praktijk de beste resultaten creëert voor je eindgebruiker of klant. De methode is ook geschikt voor het oplossen van ingewikkelde organisatieproblemen.
Design Thinking kent vijf stappen:
Voor organisaties is het belangrijk dat ze flexibel blijven. Zo kunnen ze beter inspelen op veranderingen en stellen ze hun toekomst veilig. Sommige organisaties hebben moeite om hierin mee te komen – en dat zijn precies de organisaties die jij als (creatief) verandermanager gaat helpen. In deze whitepaper geven we je meer informatie, zodat je straks als creatief verandermanager aan de slag kunt.
Tijdens deze vierdaagse Design Thinking training ontwikkel je aan de hand van de Design Thinking-methode een concept van A tot Z. Je leert de methode toepassen aan de hand van inspirerende praktijkvoorbeelden, maar je gaat vooral zelf flink aan de slag. Je brengt een eigen casus uit je werkpraktijk mee naar de trainingsdagen. Het leereffect is het grootst als je alle methoden en technieken die je tijdens de opleiding leert ook direct in de praktijk toepast. Voor het maken van alle huiswerkopdrachten, reken dan op ongeveer één dag per week studiebelasting. Na het afronden van de opleiding kun je onder andere:
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Maarten is ervan overtuigd dat we onze dromen kunnen waarmaken, als we onze verbeeldingskracht maar durven gebruiken. Na 6 jaar zweten en feesten als designer bij Studio Dumbar, startte hij in 2004 Ping-pong Design: een bureau dat merken, producten en verhalen ontwerpt in binnen- en buitenland. Hij ontdekte dat opdrachtgevers zich vaak niet aan hun woord houden. Sindsdien probeert Maarten aanbieders en gebruikers te verbinden, zodat teams voortaan alleen nog beloftes doen die ze wél kunnen waarmaken.
Yuen Yen is een zelfstandig facilitator design thinking en samenwerkingscoach. Ze heeft ervaring met serious gaming, bij de overheid en in de ICT-sector. Ze heeft het meest geleerd door kansen te pakken, dingen uit te proberen en vooral door fouten te maken. Tijdens haar trainingen vertelt Yuen Yen je graag over haar eigen missers. Verder laat ze zien hoe je design thinking leert kennen en toepassen met een play-mindset . Zo word je de eigenaar van je eigen leerproces én je resultaten.
Wie is de doelgroep, en welk probleem lossen we nou eigenlijk op? Hoe voegen we echt waarde toe voor gebruikers van een bepaald product? Van dit soort vragen wordt Vitas enthousiast. Hij studeerde Business Administration aan de Erasmus Universiteit, om zich daarna in innovatie en design thinking te verdiepen. Inmiddels helpt hij als proposition hero allerlei ondernemers bij de ontwikkeling van sterke proposities. Daarnaast geeft hij trainingen, waarbij cursisten zoveel mogelijk zelf aan de slag gaan. Want design thinking is tof, maar design doing levert je de beste inzichten.
Dit is de meest complete design thinking cursus die ik ooit heb gevolgd. In vier dagen ga je van het bedenken van een concept of product dat waarde heeft, naar het maken van een website, promotiefilm en een prototype voor een app. Het klinkt veel en voor de leek misschien intimiderend, maar docent Minke Havelaar heeft stapsgewijs laten zien dat het heel goed mogelijk is. De opbouw was helder en behapbaar. De invulling was een goede balans van theorie en inspirerende voorbeelden van campagnes en sprekers. De methode met interactieve lessen en met elkaar meekijken was perfect. Alles wat je leert blijft hangen en anderen opbouwende kritiek geven is heel zinvol voor je eigen creatieve proces. De sfeer waarbinnen dit alles plaats vond was prettig en dat is toe te schrijven aan de positief ingestelde docent. Haar ervaring en creativiteit maakte wat mij betreft het verschil bij deze design thinking cursus.
Tahirah Salomon, Graphic Designer bij de Volkskrant, via Springest
Design thinking richt zich op iedereen die behoefte heeft om op een creatieve manier te innoveren. Mensen die minder willen vergaderen en meer willen doen. Dit zijn bijvoorbeeld marketeers, grafisch ontwerpers, art directors, project managers, content managers en social mediastrategen. Maar ook managers en CEO's zullen deze training als bijzonder nuttig (en plezierig) ervaren!
Het niveau van je medecursisten is hoog. Je netwerk breidt zicht uit met een aantal specialisten uit de marketing- of creatieve sector.
Lees de evaluaties van deze opleiding op Springest.
Na het volgen van de training ontvang je het certificaat Marketing Business School - Design thinking.
Deze opleiding vergt thuiswerk. Reserveer tussen de trainingsdagen minimaal twee dagdelen om je concept steeds verder uit te werken.
We leven in een fantastische tijd. Een digitaal tijdperk waarin het dagelijks leven steeds comfortabeler wordt. Ook onze werkomgeving verbetert; we hebben meer zeggenschap over hoe we ons werk inrichten, en creativiteit en plezier op de werkvloer zijn tegenwoordig serieuze onderwerpen. Tegelijkertijd wordt onze omgeving steeds complexer. We hebben te maken met continue communicatie, snelle veranderingen, kritische klanten en slimme concurrenten.
When we embraced the internet we not just networked ourselves, we inadvertently also networked our problems.
Kees Dorst, Professor Design & Innovation, University of Technology Sydney
Voorheen konden we volstaan met 'engineer thinking'; bekende problemen oplossen met bestaande middelen. Een hogere omzet? Meer leads verzamelen en bestoken met emailaanbiedingen. Deze aanpak volstaat niet meer. Oude middelen leiden niet meer tot dezelfde resultaten. Daarbij zien we nieuwe, onbekende problemen en mogelijkheden. Daarom vraagt deze tijd om een nieuwe manier van denken. Denken als een designer, in plaats van als een ingenieur.
There is no more business as usual. Everything has changed, is changing and will continue to change.
Idris Mootee, auteur 'Design thinking for strategic innovation'
Design thinking is een continu proces van klantwensen analyseren, problemen definiëren, ideeën genereren, prototypes ontwikkelen en aannames testen. Op deze manier werkt de Design thinker een concept uit waar écht behoefte aan is.
Afbeelding: De vijf stappen in het Design thinking-proces
Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Ontvang het volledige programma en de brochure van de training Design Thinking direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Andere cursisten volgden daarna ook deze trainingen
Onze trainingen starten vanaf 6 personen. Meestal halen we dit aantal. Lukt dat niet, dan wordt de training maximaal twee keer verplaatst met een startgarantie voor één van deze data.
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
22
nov
2024
|
Startgarantie | Utrecht | 10:00 - 16:45 | 2.850,- | |||
28
feb
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 2.850,- | ||||
2
mei
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 2.850,- | ||||
4
jul
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 2.850,- | ||||
12
sep
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 2.850,- | ||||
7
nov
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 2.850,- | ||||
16
jan
2026
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 2.850,- |
TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Misschien vind je deze artikelen interessant
© 2024 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.