Mediastrategie: Pak het podium met jouw boodschap
In deze dynamische wereld is informatie overal. Zet daarom een mediastrategie op om je boodschap over te brengen. Lees hoe ji…
12 dagen • Utrecht • Met diploma
Alle expertise die je nodig hebt om een verschil te maken als contentmarketeer.
Een strategie ontwikkelen, krachtige verhaallijnen uitdenken, sterke content neerzetten, de juiste kanalen kiezen en snel visuele content maken: als contentmarketeer moet je in een hoop specialismen thuis zijn. Tijdens de opleiding Contentmarketing verdiep je je in alle expertises die je in het vak nodig hebt. Onder begeleiding van professionele docenten duik je in de theorie, maar ga je vooral zelf aan de slag. Na afloop van de content creator opleiding ben je klaar voor de volgende stap in je contentcarrière.
De opleiding Contentmarketing bestaat uit twaalf trainingsdagen en acht trainingen die op elkaar aansluiten:
Als contentmarketeer gebruik je content om een merk, product of dienst online sterk in de markt te zetten. Denk bij ‘content’ niet alleen aan blogs en artikelen, maar ook aan tutorialvideo’s, whitepapers en infographics. Je doet dus veel meer dan leuke stukjes plaatsen: jij bepaalt in welke vorm je een boodschap verpakt en welke kanalen je inzet om je publiek te bereiken. Met als ultieme doel dat je zo dicht mogelijk bij je doelgroep komt. Je analyseert constant de resultaten van je inspanningen, zodat je je strategie kunt verfijnen. Zo creëer je effectieve acties, die ook nog eens winst opleveren.
Na afloop kun je onder andere:
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Jessie is een dynamische, digitale duizendpoot en oprichtster van DigiJes, met een decennia aan expertise in digitale content marketing. Bekend om haar inspirerende en interactieve trainingen maakt ze complexe onderwerpen toegankelijk door middel van praktische tips, relevante cases en up-to-date inzichten. Ze deelt niet alleen enthousiast haar kennis en ervaring, maar creëert ook de perfecte basis voor jou om jouw bedrijf te laten groeien. Ontdek de wereld van Content Marketing met Jessie en ervaar haar energie en het plezier dat ze in elke training met zich mee brengt!
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte hij Converseon, z’n eigen onlinemarketingbureau. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Met rust en humor zorgt hij ervoor dat iedereen zich op z’n gemak voelt in zijn lessen. Daan is triatleet én een echte bourgondiër. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Paulus is keynotespeaker, trainer en consultant. Hij is gespecialiseerd in online storytelling en beeldexplosie, en weet alles over nieuwe technologieën en online media. Cursisten omschrijven Paulus als een ervaren en enthousiaste trainer. Hij houdt van een persoonlijke aanpak, dus je weet zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt tijdens de training.
Eva gelooft in de kracht van samenwerken, ook als het gaat om leadgeneratie. Met haar eigen onderneming Relevant voor je Klant brengt ze marketing en sales bij elkaar, zodat je op beide fronten betere resultaten boekt en er geen leads verloren gaan. 'Smarketing' heet dat. ‘Marketing automation’ speelt hierbij een sleutelrol. Eva’s trainingen zijn energiek, interactief en inhoudelijk. Ze laat je ontdekken hoe je het maximale uit leadgeneratie kunt halen.
Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.
Ze begon haar carrière aan de hotelschool, maar naast ‘hotello’ mag Mandy zich inmiddels ook marketeer, ondernemer en visualiser noemen. Haar missie? Presentaties impactvoller maken. Daarom richtte ze Present Savvy op: een presentation boutiquestudio waar organisaties, scholen, ondernemers en sprekers terechtkunnen voor aantrekkelijke, innovatieve en effectieve presentaties. Mandy gelooft in de kracht van doén: na haar training ga je niet met lege handen naar huis, maar met je eigen eindproduct.
Suzannes fascinatie voor social media begon met haar Hyvesprofiel. Uren kon ze sleutelen aan haar pagina, tot-ie écht perfect was. Inmiddels is ze een ware socialmedia-expert met ontzettend veel ervaring. Haar loopbaan leidde haar langs TMF, MTV, Nickelodeon en BNNVARA. Nu aangekomen bij de Herman Brood Academie geeft ze muzikaal talent een online podium. Met haar oneindige energie en creativiteit geeft ze inspirerende trainingen. Zo weet jij straks precies hoe je content maakt die mensen bijblijft.
Geert heeft veel werkervaring bij overheden, profit- en non-profitorganisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Hij is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, een uitgebreid overzicht van alle kennis die een contentspecialist of online professional nodig heeft. Naast z’n werk volgt hij graag cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, coaching en didactiek. Ook volgde Geert na z’n studie een opleiding journalistiek, én lessen aan de kunstacademie. De nadruk op zowel woord als beeld is leidend voor zijn werk als trainer.
Daan is zelfstandig videoproducent en marketeer. Hij maakt pakkende videoproducties voor uiteenlopende opdrachtgevers, zoals Vattenfall, Siemens en de overheid. De kennis en ervaring die hij in z’n werk opdoet, vormen de basis van zijn trainingen. Wil je je alvast inlezen? Daan schreef ook een boek: ‘Vloggen voor professionals’.
Deze opleiding content marketing is bedoeld voor professionals die zelf een goede contentmarketingstrategie willen opstellen en uitvoeren. Denk aan communicatiemedewerkers, marketeers, (web) redacteuren en ondernemers.
Tijdens deze training leer je
Dag 1
Ochtend
Middag
Dag 2
Ochtend
Middag
Ontvang het volledige programma en de brochure van de opleiding Creative Contentmarketeer direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
24
jan
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 7.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €880,- |
|||
13
mrt
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 7.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €880,- |
|||
23
mei
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 7.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €880,- |
|||
23
jul
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 7.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €880,- |
|||
25
sep
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 7.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €880,- |
|||
19
nov
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 7.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €880,- |
Deze opleiding bestaat uit
8 onderdelen met 12
trainingsdagen.
Je kan je eigen startdata kiezen in de check-out, maar let op dat de
volgorde van trainingen hetzelfde blijft.
Contentmarketing
Customer Journey Marketing
Online Storytelling
E-mailmarketing
Visuele Contentcreatie met AI
Schrijven voor Social Media
Webredactie
Video's maken met je Smartphone
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Misschien vind je deze artikelen interessant
© 2024 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.