Mediastrategie: Pak het podium met jouw boodschap
In deze dynamische wereld is informatie overal. Zet daarom een mediastrategie op om je boodschap over te brengen. Lees hoe ji…
8 dagen • Utrecht • Met diploma
Leer hoe je met krachtige verhalen en de juiste woorden een overtuigend merk neerzet.
Je propositie, je design, je logo – als je aan een merk bouwt, moet alles kloppen. Dus ook je stem. Want hoe klínkt je merk eigenlijk? Tijdens deze copywriting opleiding ontdek je hoe je een brand identity doorvertaalt naar de juiste woorden. Je leert waar een overtuigende tekst aan voldoet, ontwikkelt onderscheidende verhaallijnen voor jouw organisatie en gaat aan de slag met copy voor verschillende kanalen. Na afloop kun je strategische, creatieve teksten schrijven die jouw merk versterken.
De copywriting opleiding bestaat uit acht trainingsdagen en zeven trainingen die op elkaar aansluiten:
Als online copywriter ben je meer dan iemand met een vlotte pen. Je schrijft altijd vanuit een strategie en gaat voor maximale impact bij je doelgroep. Dat doe je met een onderscheidende tone of voice, krachtige verhalen en originele invalshoeken. In feite creëer jij de talige kant van de brand identity, die verder bestaat uit bijvoorbeeld een propositie, huisstijl en webdesign. Dat maakt jou onmisbaar in het creatieve team achter een sterke merkbeleving.
Goede copywriting maakt echt het verschil. Door jouw dienst of product te vertalen in een oplossing, weet de klant precies wat-ie aan je heeft en waarom jij hét bedrijf bent waar hij of zij moet aankloppen. Een slecht geschreven tekst kan ervoor zorgen dat je bezoekers afhaken en naar de concurrent stappen. En dat wil je niet! Met krachtige copy maak je in één klap de lezer enthousiast, en onderscheid je je business van de rest. Het is van grote invloed op de impact van je communicatie- marketingactiviteiten.
Copywriting is een breed vakgebied dat uit verschillende expertises bestaat. Je kunt ervoor kiezen om je in één expertise te specialiseren, of allrounder worden. Welke richting je ook kiest, er is een belangrijke gemeenschappelijke deler: jij weet de boodschap van een organisatie aan haar doelgroep perfect te verwoorden. In deze whitepaper vertellen we je er meer over.
Na afloop kun je onder andere:
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Geert heeft veel werkervaring bij overheden, profit- en non-profitorganisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Hij is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, een uitgebreid overzicht van alle kennis die een contentspecialist of online professional nodig heeft. Naast z’n werk volgt hij graag cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, coaching en didactiek. Ook volgde Geert na z’n studie een opleiding journalistiek, én lessen aan de kunstacademie. De nadruk op zowel woord als beeld is leidend voor zijn werk als trainer.
Paulus is keynotespeaker, trainer en consultant. Hij is gespecialiseerd in online storytelling en beeldexplosie, en weet alles over nieuwe technologieën en online media. Cursisten omschrijven Paulus als een ervaren en enthousiaste trainer. Hij houdt van een persoonlijke aanpak, dus je weet zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt tijdens de training.
Suzannes fascinatie voor social media begon met haar Hyvesprofiel. Uren kon ze sleutelen aan haar pagina, tot-ie écht perfect was. Inmiddels is ze een ware socialmedia-expert met ontzettend veel ervaring. Haar loopbaan leidde haar langs TMF, MTV, Nickelodeon en BNNVARA. Nu aangekomen bij de Herman Brood Academie geeft ze muzikaal talent een online podium. Met haar oneindige energie en creativiteit geeft ze inspirerende trainingen. Zo weet jij straks precies hoe je content maakt die mensen bijblijft.
Als ervaren copy- en contentspecialist buigt Tamara zich het liefst over ingewikkelde materie, die ze vervolgens zo duidelijk mogelijk opschrijft. Na haar opleiding communicatiewetenschap werkte ze jarenlang als contentspecialist in de e-commerce. Hier leerde ze om snel goede en overtuigende copy te schrijven voor diverse klanten. Haar trainingen zijn ideaal voor iedereen die ervaring wil opdoen met UX-copy: teksten waarbij de focus op de gebruiker ligt. Tamara gelooft dat je het meest leert door zelf aan de slag te gaan. Daarom is er in de training genoeg ruimte voor cases, discussies en eigen inbreng.
Een ingewikkelde tekst makkelijk maken: daar gaat Sanne's hart sneller van kloppen. Als copywriter en contentspecialist mag ze dat regelmatig voor verschillende organisaties doen. Van commerciële bedrijven tot overheid. Dankzij haar brede ervaring weet ze precies hoe je on-brand copy schrijft die ook nog eens begrijpelijk is. Bij haar opleiding Journalistiek leerde ze al dat je het meeste leert van schrijven, schrijven, schrijven. Daarom krijg je in haar trainingen veel tijd om zelf te oefenen. Aan de hand van copy-trucjes, maar ook handige tools zoals ChatGPT.
Deze opleiding is geschikt voor professionals die als copywriter of webredacteur aan de slag willen of zich hierin verder willen specialiseren. We zien bijvoorbeeld veel (freelance) marketing- en communicatieprofessionals, maar ook redacteuren en journalisten.
Dag 1
Ochtend
Middag
Dag 2
Ochtend
Middag
Ontvang het volledige programma en de brochure van de opleiding Online Copywriter direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
27
feb
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.550,- |
Je opleidingvoordeel Is €545,- |
|||
16
apr
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.550,- |
Je opleidingvoordeel Is €545,- |
|||
1
jul
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.550,- |
Je opleidingvoordeel Is €545,- |
|||
4
sep
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.550,- |
Je opleidingvoordeel Is €545,- |
|||
3
nov
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.550,- |
Je opleidingvoordeel Is €545,- |
Deze opleiding bestaat uit
7 onderdelen met 8
trainingsdagen.
Je kan je eigen startdata kiezen in de check-out, maar let op dat de
volgorde van trainingen hetzelfde blijft.
Tekstschrijven Basis
Online Storytelling
Schrijven voor Social Media
SEO-Copywriting
UX Writing
Persuasive Copywriting
Webredactie
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Misschien vind je deze artikelen interessant
© 2024 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.