Mediastrategie: Pak het podium met jouw boodschap
In deze dynamische wereld is informatie overal. Zet daarom een mediastrategie op om je boodschap over te brengen. Lees hoe ji…
9 dagen • Utrecht • Met diploma
Ontwikkel de skills die je nodig hebt om als webredacteur aan de slag te gaan.
Webredactie is meer dan alleen teksten schrijven en publiceren. Als webredacteur ben je ook een contentstrateeg, die weet hoe je doelgroepen aan je bindt door woord en beeld slim in te zetten. In de opleiding Webredacteur leer je hoe je de doelen van je organisatie vertaalt in een doordachte onlinestrategie. Wat wil je eigenlijk bereiken? En welke content zet je daarvoor in?
Als webredacteur kijk je naar tekst, maar je weet ook goed hoe je beeld inzet om je boodschap te versterken. Tijdens de opleiding Webredacteur leer je hoe je de gebruiksvriendelijkheid van sites beoordeelt aan de hand van Google Analytics en verschillende usability-methoden. Natuurlijk kun je na deze brede opleiding ook als geen ander teksten schrijven en redigeren, van wervende copy tot SEO-proof artikelen.
Bij deze opleiding ontvang je gratis het Handboek Online Redactie door Geert Poort en Corona de Wert.
De opleiding Webredacteur bestaat uit negen trainingsdagen, waarin je zes trainingen volgt die op elkaar aansluiten:
Als webredacteur ben je verantwoordelijk voor de content op je website en andere online kanalen. Je weet hoe je met tekst en beeld je doelgroepen bereikt en aanspreekt. Je maakt content toegankelijk en goed vindbaar, zodat het je organisatie leads, conversie én tevreden klanten oplevert.
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Geert heeft veel werkervaring bij overheden, profit- en non-profitorganisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Hij is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, een uitgebreid overzicht van alle kennis die een contentspecialist of online professional nodig heeft. Naast z’n werk volgt hij graag cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, coaching en didactiek. Ook volgde Geert na z’n studie een opleiding journalistiek, én lessen aan de kunstacademie. De nadruk op zowel woord als beeld is leidend voor zijn werk als trainer.
Jenne Hoekstra is afgestudeerd aan de kunstacademie Minerva te Groningen. Hij werkt als fotograaf en vormgever en geeft al meer dan tien jaar Adobe trainingen en grafisch vormgeven. Wat hij het mooist vindt aan trainingen geven, is mensen helpen hun doelen te bereiken. Verwacht daarom in zijn lessen persoonlijke aandacht voor jouw leerdoelen en oefeningen die je direct verder helpen in de praktijk. In zijn vrije tijd fotografeert en sport hij graag. Jenne woont met zijn vrouw en twee kinderen in Groningen.
Jan-Hein is grafisch vormgever en conceptontwikkelaar. Voor overheden en multinationals als RBS en ABN AMRO ontwerpt hij visuele oplossingen zoals huisstijlen, infographics, illustraties en magazines. Hij gebruikt verschillende Adobe-programma’s om z’n ideeën te visualiseren. Jan-Hein is een enthousiaste en inspirerende trainer die je maar al te graag op weg helpt.
Suzannes fascinatie voor social media begon met haar Hyvesprofiel. Uren kon ze sleutelen aan haar pagina, tot-ie écht perfect was. Inmiddels is ze een ware socialmedia-expert met ontzettend veel ervaring. Haar loopbaan leidde haar langs TMF, MTV, Nickelodeon en BNNVARA. Nu aangekomen bij de Herman Brood Academie geeft ze muzikaal talent een online podium. Met haar oneindige energie en creativiteit geeft ze inspirerende trainingen. Zo weet jij straks precies hoe je content maakt die mensen bijblijft.
De eindgebruiker van een website: dát perspectief moet volgens Ron altijd het uitgangspunt zijn. Als web-analist helpt hij ondernemers om het maximale uit Google Analytics 4 te halen. Zijn gedegen technische achtergrond dankt hij aan de opleiding Technische Informatica. Daarna volgde hij de studie Communication & Multimedia Design, waarin hij leerde hoe je ontwerpkeuzes maakt die aansluiten op de behoefte van gebruikers. Hij werkte vervolgens jarenlang als website-ontwikkelaar en later als online marketeer. Al doende kwam hij erachter wat hem écht ligt: websites analyseren. Data verzamelen en er bruikbare inzichten uithalen waar klanten verder mee kunnen – gelukkiger kun je hem niet krijgen. Zijn kennis deelt hij graag met cursisten en hij neemt er alle tijd voor. Ron is bevlogen, technisch onderlegd én een gedegen pedagoog: een zeldzame combinatie.
Tjerk is een ervaren ondernemer en online marketeer. Hij maakt content voor ondernemers en zet campagnes op met zijn bedrijf First Aid Marketing. Daarnaast bouwt en optimaliseert hij websites. Tjerk heeft oneindig veel geduld en is daarom een veelgevraagd trainer. Hij heeft oog voor persoonlijke kwaliteiten en daagt je uit om alles wat je leert, in de praktijk toe te passen. Zo kun je je nieuwe kennis direct gebruiken in je eigen organisatie.
Met zijn expertise en achtergrond in marketing en neurowetenschap, begrijpt Felipe wat nodig is om teams efficiënter te laten werken en betere resultaten te behalen. Hij optimaliseert marketingactiviteiten en verhoogt de efficiëntie door de juiste AI-tools te integreren in werkprocessen.
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachine-optimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Tijdens zijn trainingen deelt hij z'n kennis en ervaringen met zijn cursisten. Zo maakt hij je wegwijs in de wereld van UX design.
Een ervaren, enthousiaste en datagedreven trainer en coach: dat is Ernst ten voeten uit. Hij heeft een achtergrond in bedrijfseconomie, is Business & IT-consultant geweest en heeft gewerkt als IT-manager. De ervaring en kennis die hij heeft opgedaan, deelt-ie nu al een aantal jaar in zijn trainingen. Enthousiast, inspirerend en met veel persoonlijke aandacht geeft Ernst je een inkijkje in de wereld van digital marketing, een vakgebied dat aan de lopende band evolueert. Verwacht daarom nieuwe inzichten in actuele digitale ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van AI, VR, AR en voice. Zijn doel is altijd: let your business perform better in a digital world. En dat merk je!
De training is geschikt voor iedereen die zich bezighoudt met contentcreatie: online redacteuren, contentmanagers, copywriters, online marketeers, communicatiemedewerkers, journalisten.
Dag 1
Ochtend
Middag
Dag 2
Ochtend
Middag
College 1
College 2
Dag 1
OchtendDag 2
OchtendOntvang het volledige programma en de brochure van de opleiding Webredacteur direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
9
dec
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €660,- |
|||
29
jan
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €660,- |
|||
21
mrt
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €660,- |
|||
30
mei
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €660,- |
|||
28
jul
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €660,- |
|||
7
okt
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €660,- |
|||
10
dec
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 5.600,- |
Je opleidingvoordeel Is €660,- |
Deze opleiding bestaat uit
6 onderdelen met 9
trainingsdagen.
Je kan je eigen startdata kiezen in de check-out, maar let op dat de
volgorde van trainingen hetzelfde blijft.
Webredactie
SEO-Copywriting
Persuasive Copywriting
Beeldstrategie
Google Analytics 4 Basis
Usability
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Misschien vind je deze artikelen interessant
© 2024 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.