
Mediastrategie: Pak het podium met jouw boodschap
In deze dynamische wereld is informatie overal. Zet daarom een mediastrategie op om je boodschap over te brengen. Lees hoe ji…
1
dag
• Utrecht
• Met certificaat
Een goed verhaal is het halve werk. Versterk je merk door krachtige online stories te vertellen.
Deze training is meestal snel volgeboekt, wacht dus niet te lang!
Springest awards
Marketing
Design & Internet
Internet & media
Springest awards
Marketing
Design & Internet
Internet & media
030 207 8200Werkdagen van 8:30 tot 17:30
In de training Online Storytelling beginnen we bij de basis: de impact en structuur van verhalen. Bijna niets brengt een boodschap zo krachtig over als een goed verhaal. Niet gek dus dat merken, bedrijven en organisaties storytelling inzetten om klanten te bereiken. Maar hoe vertel je een verhaal via internet, en welke kansen bieden sociale media en andere platforms om je doelgroep te boeien?
Storytelling is een vorm van contentmarketing waarbij directe conversie niet meteen het hoogste doel is: het gaat erom dat je een passend, positief beeld schept bij je merk, bedrijf of organisatie. Dat doe je door persoonlijke verhalen te presenteren - in tekst, beeld of video. Belangrijk is dat de verhalen authentiek zijn, want door 'nepverhalen' prikken consumenten genadeloos heen. Wees dus eerlijk en laat verschillende kanten van het verhaal zien. Bijvoorbeeld door het niet alleen zelf te vertellen, maar door ook klanten en leveranciers aan het woord te laten. Zo is storytelling een effectieve manier om de normen en waarden van je bedrijf te laten zien, en om je merk of product op een sympathieke manier in de markt te laden. Hoe je dat online doet? Je leert het in de training Online Storytelling.
Eerst kon je social media-marketing er naast je gewone werk ‘nog wel bij doen’. Maar inmiddels gaat het er in dit werkveld stukken professioneler aan toe. Heb je affiniteit met social media? Dan kun je jezelf ontwikkelen tot specialist. In deze whitepaper lees je over de verschillende mogelijkheden.
Whitepaper downloadenOnze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Paulus is keynotespeaker, trainer en consultant. Hij is gespecialiseerd in online storytelling en beeldexplosie, en weet alles over nieuwe technologieën en online media. Cursisten omschrijven Paulus als een ervaren en enthousiaste trainer. Hij houdt van een persoonlijke aanpak, dus je weet zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt tijdens de training.
Suzannes fascinatie voor social media begon met haar Hyvesprofiel. Uren kon ze sleutelen aan haar pagina, tot-ie écht perfect was. Inmiddels is ze een ware socialmedia-expert met ontzettend veel ervaring. Haar loopbaan leidde haar langs TMF, MTV, Nickelodeon en BNNVARA. Nu aangekomen bij de Herman Brood Academie geeft ze muzikaal talent een online podium. Met haar oneindige energie en creativiteit geeft ze inspirerende trainingen. Zo weet jij straks precies hoe je content maakt die mensen bijblijft.
De training Online storytelling is bedoeld voor iedereen die de kracht van verhalen wil gebruiken in een online omgeving. Denk aan:
Voor deze training hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training.
Ochtend
Middag
Ontvang het volledige programma en de brochure van de training Online Storytelling direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Andere cursisten volgden daarna ook deze trainingen
Springest awards ‘23
Marketing
Design & Internet
Internet & media
Onze trainingen starten vanaf 6 personen. Meestal halen we dit aantal. Lukt dat niet, dan wordt de training maximaal twee keer verplaatst met een startgarantie voor één van deze data.
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
7
mei
2025
|
Startgarantie | Utrecht | 10:00 - 16:30 | 795,- | |||
2
jul
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:30 | 795,- | ||||
28
aug
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:30 | 795,- | ||||
10
okt
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:30 | 795,- | ||||
1
dec
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:30 | 795,- |
TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.
Vind de training of opleiding die bij je past. Onze opleidingsadviseurs denken graag met je mee.
Plan een gratis intake
Nienke, Elena, Demi, Geertina
Opleidingsadviseurs
Nienke, Elena, Demi, Geertina
Opleidingsadviseurs
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
We hebben je aanvraag succesvol ontvangen en zullen er op werkdagen tussen 8.30 en 17.30 snel op antwoorden.
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
We hebben je aanvraag succesvol ontvangen en de brochure is verzonden.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Vul een geldig e-mailadres in
Misschien vind je deze artikelen interessant
Heb je een ijzersterke blog geschreven, maar wordt-ie maar niet gelezen? Dan is het slim om aan de slag te gaan met zoekmachineoptimalisatie: SEO. Er zijn namelijk verschillende trucs die je kunt toepassen om ervoor te zorgen dat jouw blog zichtbaar wordt in Google en zo meer bezoekers trekt.
Er kunnen verschillende redenen zijn om aan de slag te gaan met bloggen: meer klanten werven, volgers binden of gewoon voor de lol! Je hebt informatieve blogs, kookblogs, reisblogs en meer: je kunt overal wel een blog over schrijven! Wil jij ermee aan de slag? Dit stappenplan helpt je verder.
© 2025 Competence Factory
Loop voorop met onze laatste insights in Online marketing, Digital design en UX.
Wat moet je doen?
Meld je hieronder aan voor nieuws en tips van Competence Factory. Zo blijf je op de hoogte van de laatste trends in Online marketing, Digital design en UX. En krijg je onze actuele events, last-minutes en aanbiedingen in je mailbox.
Door je aan te melden, ga je akkoord met ons privacy beleid en algemene voorwaarden.
You got this!
We hebben je inschrijving ontvangen en sturen je snel een bevestiging.
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op de nieuwsbrief.
Vraag het magazine aan
En maak een nieuwe stap in je loopbaan. We sturen hem met alle liefde in oktober naar je op!
Bedankt!
Je ontvangt de gids nu per post.
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.