Dé tips om succesvol je website te optimaliseren
Conversiespecialist Eddy Boeve helpt je van bezoeker naar klant in aflevering 4 van De Future Proofcast: zijn handige tips vo…
1 dag • Utrecht • Met certificaat
Leer hoe je zelf een snelle en goede gebruikerstest uitvoert.
Unilever versleet wel 449 ontwerpen voordat ze de perfecte schenktuit voor waspoeder hadden gevonden. En Dyson maakte maar liefst 5.127 prototypes van hun stofzuiger met cycloontechnologie. Zo zie je maar: grote successen vragen om uitgebreid testen. Een UX-designer weet dat. Door je (digitale) product door gebruikers te laten testen (Usability- of UX-testing), weet je pas écht of je app of website zo gebruiksvriendelijk is als je denkt. Tijdens de training Usability testing in UX-lab leer je hoe je jouw product succesvol test.
In de kern is UX-testing heel eenvoudig. Je laat een aantal mensen uit je doelgroep individueel taken uitvoeren op je website, app of prototype. Bijvoorbeeld iets kopen in een webshop, een reparatie aanvragen of de status van een bestelling checken. Een moderator observeert de deelnemers en stelt vragen bij elke frons, zucht of glimlach. Zo begrijpt de moderator waar bepaalde emoties vandaan komen. Alles wat er in de testruimte gebeurt, wordt vastgelegd. Zo kunnen de resultaten van de test makkelijk besproken worden binnen je organisatie.
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Als kind was Diederick al geïnteresseerd in de interactie tussen mens en computer. Inmiddels is interaction design z’n vak: hij is UX-designer bij Blooming. Daar helpt hij bedrijven hun online performance en conversie te verbeteren. Dat doet hij met behulp van wireframes, ontwerpen en klikbare prototypes. En daar komt van alles bij kijken: van psychologische principes en usability-vuistregels tot eindeloos testen en doelgroepenonderzoek. Met een goede dosis enthousiasme leert Diederick je de kunst van wireframing én wat je eraan hebt in het werkveld.
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Een ervaren, enthousiaste en datagedreven trainer en coach: dat is Ernst ten voeten uit. Hij heeft een achtergrond in bedrijfseconomie, is Business & IT-consultant geweest en heeft gewerkt als IT-manager. De ervaring en kennis die hij heeft opgedaan, deelt-ie nu al een aantal jaar in zijn trainingen. Enthousiast, inspirerend en met veel persoonlijke aandacht geeft Ernst je een inkijkje in de wereld van digital marketing, een vakgebied dat aan de lopende band evolueert. Verwacht daarom nieuwe inzichten in actuele digitale ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van AI, VR, AR en voice. Zijn doel is altijd: let your business perform better in a digital world. En dat merk je!
UX-testing is natuurlijk essentiële kennis voor UX-designers en interactieontwerpers. Ook marketeers, webredacteuren, projectmanagers en andere betrokkenen bij die website kunnen hun voordeel met deze kennis doen.
Ontvang het volledige programma en de brochure van de training Usability Testing in UX-Lab direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Onze trainingen starten vanaf 6 personen. Meestal halen we dit aantal. Lukt dat niet, dan wordt de training maximaal twee keer verplaatst met een startgarantie voor één van deze data.
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
15
jan
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | ||||
6
mrt
2025
|
Startgarantie | Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | |||
15
apr
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | ||||
27
jun
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | ||||
1
sep
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | ||||
5
nov
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | ||||
12
jan
2026
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- | ||||
1
apr
2026
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 795,- |
TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Misschien vind je deze artikelen interessant
© 2024 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.