Maak je marketing dashboard met Looker Studio
Wil je een Looker Studio dashboard maken om je marketingdata overzichtelijk in kaart te brengen? Dit stappenplan helpt je dir…
18 dagen • Utrecht • Met post-hbo diploma
Leer het UX-vak over de volle breedte kennen en ga meteen aan de slag.
Wil je alles weten over UX Design, zodat je een optimale gebruikersbeleving kunt ontwerpen? Dan is de post-hbo opleiding UX Design Master iets voor jou. Alle onderdelen van het vakgebied komen aan bod, zodat je na afloop precies weet hoe je apps en websites gebruiksvriendelijker maakt. En hoe je gebruikers naar een call to action kunt verleiden.
Na het afronden van deze opleiding ontvang je een geaccrediteerd post-hbo diploma.
Tijdens de post-hbo opleiding UX Design Master kruip je in het hoofd van je doelgroep. Je onderzoekt je gebruikers en leert de juiste vragen stellen over hun gedrag, verwachtingen en behoeften. Zo ontdek je wat ze handig, aantrekkelijk of onduidelijk vinden. Met deze inzichten ontwikkel je de perfecte UX-strategie.
Natuurlijk leer je ook alles over de verschillende typen mensen die je site of app bezoeken. En je oefent met verschillende tools. Verder ontwerp je wireframes en klikbare prototypes waarmee je in een vroeg stadium usability testen kunt uitvoeren. Daar ga je ook mee aan de slag in het Competence Factory usability lab.
De opleiding UX Design Master is geaccrediteerd door het CPION. Rond je hem met goed resultaat af, dan ontvang je het post-hbo diploma UX Design Master.
Om je post-hbo diploma UX Design Master te halen, moet je een aantal opdrachten doen. Deze worden beoordeeld door jouw hoofddocent en een externe UX designer. Haal je een voldoende? Dan mag je meedoen aan de afstudeerdag waarop je jouw opdrachten presenteert. Geen stress: als je de afstudeerdag gehaald hebt, ben je sowieso geslaagd.
De post-hbo opleiding UX Design Master duurt 18 dagen en bestaat uit 10 trainingen die perfect op elkaar aansluiten.
Voor de eerste opdracht doorloop je voor een app of website alle UX-fases, en maak je de bijbehorende UX-producten. De docent begeleidt je hierbij, en je krijgt tips en adviezen van je medecursisten. Uiteindelijk maak je een klikbaar prototype van je ontwerp.
Je tweede opdracht: een expert-review schrijven. Dat is een rapport met verbeterpunten op het gebied van usability, persuasive design en UX copy. Je maakt zo’n review voor een website of app, waarop je vervolgens één pagina kiest waar de meeste verbeteringen te halen zijn. Van deze pagina maak je een wireframe waarin je verbeterpunten zijn meegenomen.
De opdrachten doe je deels in de training en deels thuis. Je krijgt hier ook nog 6 begeleidingsuren bij. De begeleiding wordt gegeven door de hoofddocent, die je opdrachten nakijkt en feedback geeft.
De producten die een UX designer maakt – zoals een UX research rapport, UX-strategie, wireframes en ontwerpen – worden meestal door de UX designer zelf gepresenteerd. Je moet dus ook over goede presentatievaardigheden beschikken. Op de afstudeerdag geeft de docent je hiervoor tips, en legt uit welke stappen je moet zetten om het vertrouwen van een opdrachtgever te winnen. Daarna presenteer je je opdrachten. Je docent en medecursisten geven feedback. We sluiten de dag af met de diploma-uitreiking en een gezellige borrel.
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Nadat Ruben z’n eerstegraadsbevoegdheid op de kunstacademie haalde, volgde hij bij Philips een opleiding tot interaction designer. Na vier jaar praktijkervaring bij een full-service internetbedrijf, begon hij in 2002 zijn eigen ontwerpbureau: Design al dente. Ruben geeft al twintig jaar training in UX-design, interaction design, usability, infographics en de UX-tool Sketch.
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachine-optimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Tijdens zijn trainingen deelt hij z'n kennis en ervaringen met zijn cursisten. Zo maakt hij je wegwijs in de wereld van UX design.
Als kind was Diederick al geïnteresseerd in de interactie tussen mens en computer. Inmiddels is interaction design z’n vak: hij is UX-designer bij Blooming. Daar helpt hij bedrijven hun online performance en conversie te verbeteren. Dat doet hij met behulp van wireframes, ontwerpen en klikbare prototypes. En daar komt van alles bij kijken: van psychologische principes en usability-vuistregels tot eindeloos testen en doelgroepenonderzoek. Met een goede dosis enthousiasme leert Diederick je de kunst van wireframing én wat je eraan hebt in het werkveld.
Na de opleiding interactieve vormgeving ging Mitchel aan de slag als UX/UI-designer bij een digital agency. Hier leerde hij in korte tijd veel over design, development, hosting en digital marketing. Hij buigt zich graag over complexe vraagstukken binnen digitale producten. Zo optimaliseert hij de gebruiksvriendelijkheid van het selfservice-portaal en de website en apps van het bedrijf. Hij heeft ervaring met Figma, wireframes, prototypes en interfaces, én weet als geen ander hoe je ideeën pitcht bij een klant. Om z’n kennis uit te breiden, volgde Mitchel de post-hbo-opleiding UX Design Master bij Competence Factory.
Elizabeth heeft tijdens haar studie Industrieel Product Ontwerpen aan de Haagse Hogeschool het ontwerpproces haar eigen gemaakt. Hier leerde ze alles van Design Thinking tot optimalisatie. Na het behalen van haar Bachelor heeft ze de UX Design Master gevolgd bij Competence Factory. Elizabeth is nu werkzaam bij First Aid Marketing, waar ze samenwerkt met middelgrote bedrijven en A-merken. Ze ontwikkeld verschillende producten en geeft haar klanten gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design en helpt zo organisaties en ondernemers online te laten groeien.
Een ervaren, enthousiaste en datagedreven trainer en coach: dat is Ernst ten voeten uit. Hij heeft een achtergrond in bedrijfseconomie, is Business & IT-consultant geweest en heeft gewerkt als IT-manager. De ervaring en kennis die hij heeft opgedaan, deelt-ie nu al een aantal jaar in zijn trainingen. Enthousiast, inspirerend en met veel persoonlijke aandacht geeft Ernst je een inkijkje in de wereld van digital marketing, een vakgebied dat aan de lopende band evolueert. Verwacht daarom nieuwe inzichten in actuele digitale ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van AI, VR, AR en voice. Zijn doel is altijd: let your business perform better in a digital world. En dat merk je!
Als ervaren copy- en contentspecialist buigt Tamara zich het liefst over ingewikkelde materie, die ze vervolgens zo duidelijk mogelijk opschrijft. Na haar opleiding communicatiewetenschap werkte ze jarenlang als contentspecialist in de e-commerce. Hier leerde ze om snel goede en overtuigende copy te schrijven voor diverse klanten. Haar trainingen zijn ideaal voor iedereen die ervaring wil opdoen met UX-copy: teksten waarbij de focus op de gebruiker ligt. Tamara gelooft dat je het meest leert door zelf aan de slag te gaan. Daarom is er in de training genoeg ruimte voor cases, discussies en eigen inbreng.
Een ingewikkelde tekst makkelijk maken: daar gaat Sanne's hart sneller van kloppen. Als copywriter en contentspecialist mag ze dat regelmatig voor verschillende organisaties doen. Van commerciële bedrijven tot overheid. Dankzij haar brede ervaring weet ze precies hoe je on-brand copy schrijft die ook nog eens begrijpelijk is. Bij haar opleiding Journalistiek leerde ze al dat je het meeste leert van schrijven, schrijven, schrijven. Daarom krijg je in haar trainingen veel tijd om zelf te oefenen. Aan de hand van copy-trucjes, maar ook handige tools zoals ChatGPT.
Sietske kun je álles vragen over online personalisatie en conversion rate optimization. Als CRO-specialist bij iO weet zij als geen ander hoe je de juiste doelgroep op je website aanspreekt én actie laat ondernemen. Die jarenlange ervaring en talloze praktijkvoorbeelden neemt ze mee naar haar trainingen. En het leuke is: Sietske kent Competence Factory al veel langer – het is namelijk een van haar klanten!
De opleiding is bedoeld voor iedereen die als UX professional wil werken op het gebied van webdesign en apps. Bijvoorbeeld grafisch ontwerpers, marketeers, webmanagers, UX designers, UX researchers, interaction designers, conversie specialisten, visual designers etc. En natuurlijk iedereen die bezig is met een nieuwe site of app.
Dag 1
Ochtend
Middag
Dag 2
Ochtend
Middag
Dag 1
OchtendDag 2
OchtendDag 1
College 1Dag 2
College 3Ontvang het volledige programma en de brochure van de opleiding UX Design Master (post-hbo) direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Andere cursisten volgden daarna ook deze trainingen
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
16
dec
2024
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 10.250,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.210,- |
|||
6
jan
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 10.250,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.210,- |
|||
11
feb
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 10.250,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.210,- |
|||
20
mrt
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 10.250,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.210,- |
|||
17
apr
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 10.250,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.210,- |
|||
19
mei
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 10.250,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.210,- |
|||
20
jun
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 10.250,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.210,- |
|||
22
jul
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 10.250,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.210,- |
|||
19
aug
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 10.250,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.210,- |
|||
15
sep
2025
Zie data
|
Utrecht | 10:00 - 16:45 | 10.250,- |
Je opleidingvoordeel Is €1.210,- |
Deze opleiding bestaat uit
11 onderdelen met 18
trainingsdagen.
Je kan je eigen startdata kiezen in de check-out, maar let op dat de
volgorde van trainingen hetzelfde blijft.
UX Design
UX Research
Visual Design met Figma
Interaction Design
Usability
Figma Gevorderd
Psychology of UX Design (Persuasive Design)
UX Writing
Online Personalisatie Basis
Usability Testing in UX-Lab
Afstudeerdag UX Design Master
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Misschien vind je deze artikelen interessant
© 2024 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.