Dé tips om succesvol je website te optimaliseren
Conversiespecialist Eddy Boeve helpt je van bezoeker naar klant in aflevering 4 van De Future Proofcast: zijn handige tips vo…
2 dagen • Utrecht • Met certificaat
Met deze strategieën verleid je je websitebezoekers onbewust tot actie.
Een mooie, gebruiksvriendelijke website maken is al een flinke klus. En als ‘ie dan eenmaal live staat, genereer je niet altijd de sales en leads waarop je had gehoopt. In de Psychology of UX Design (Persuasive Design) training leer je hoe je het ontwerp van je site kunt inzetten om bezoekers te motiveren en verleiden. Zodat je uiteindelijk wél je conversiedoelen haalt.
Wil je in een gesprek iemand overtuigen, dan gebruik je argumenten, stijlmiddelen en soms retorische trucs. Maar ook non-verbale middelen bepalen of je gesprekspartner uiteindelijk aanneemt wat je zegt. Denk aan je houding, kleding en intonatie. Persuasive design gaat over de overtuigingskracht van je website. Niet alleen de copy bepaalt of je bezoekers doen wat je wilt, ook ‘impliciete’ elementen als kleurgebruik, klikpaden, vindbaarheid, buttons, afbeeldingen en media beïnvloeden hun gedrag. Met een sterk persuasive design maak je je website effectiever. Leer het allemaal tijdens deze Psychology of UX Design (Persuasive Design) training.
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachine-optimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Tijdens zijn trainingen deelt hij z'n kennis en ervaringen met zijn cursisten. Zo maakt hij je wegwijs in de wereld van UX design.
Als kind was Diederick al geïnteresseerd in de interactie tussen mens en computer. Inmiddels is interaction design z’n vak: hij is UX-designer bij Blooming. Daar helpt hij bedrijven hun online performance en conversie te verbeteren. Dat doet hij met behulp van wireframes, ontwerpen en klikbare prototypes. En daar komt van alles bij kijken: van psychologische principes en usability-vuistregels tot eindeloos testen en doelgroepenonderzoek. Met een goede dosis enthousiasme leert Diederick je de kunst van wireframing én wat je eraan hebt in het werkveld.
Je bent een (web)designer, die ook verantwoordelijk wil zijn voor effectievere online communicatie. Of site-eigenaar die de online sales en lead-genaratie wil verhogen. Dit is de perfecte cursus voor kleine ondernemers, eenmanszaken of zelfstandige professionals met een eigen website. Enige kennis van websites en de terminologie daaromheen is handig.
Een leuke uitleg met beelden over wat Persuasive Design precies is. Klik hier
Dag 1
College 1
College 2
Dag 2
College 3
College 4
Ontvang het volledige programma en de brochure van de training Psychology of UX Design (Persuasive Design) direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Andere cursisten volgden daarna ook deze trainingen
Onze trainingen starten vanaf 6 personen. Meestal halen we dit aantal. Lukt dat niet, dan wordt de training maximaal twee keer verplaatst met een startgarantie voor één van deze data.
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
3
feb
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:30 | 1.325,- | ||||
19
mrt
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:30 | 1.325,- | ||||
30
mei
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:30 | 1.325,- | ||||
7
aug
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:30 | 1.325,- | ||||
7
okt
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:30 | 1.325,- | ||||
12
dec
2025
|
Utrecht | 10:00 - 16:30 | 1.325,- | ||||
12
mrt
2026
|
Utrecht | 10:00 - 16:30 | 1.325,- |
TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Misschien vind je deze artikelen interessant
© 2024 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.