1. Het is mogelijk om je URL toe te voegen aan je online KvK-profielpagina.
2. Op vele relevante brancheorganisaties en websites van andere instanties is het eveneens mogelijk om een link te plaatsen of aan te vragen.
3. Neem contact op met je leveranciers, producenten, relaties en andere bedrijfspartners. Probeer een link te krijgen, eventueel in ruil voor een link terug.
4. Biedt aan je leveranciers aan om recenties voor ze te schrijven, die op de website van de leverancier geplaatst kan worden. Uiteraard in ruil voor een link terug vanuit deze recentie.
5. Vraag aan je (grootste) klanten om een recentie van je producten te schrijven. Hierbij kun je eventueel een korting, extra snelle service of ander voordeel als ruilmiddel aanbieden.
6. Huur een pr-specialist in. Hoewel je het tot op zekere hoogte goed zelf kunt, hebben professionals vaak nét die contacten die het verschil maken. Vraag bij het inhuren van een specialist dus wel naar zijn of haar connecties in je branche.
7. Wordt lid van relevante fora. Niet alleen om naar je website te linken vanuit je profielpagina, maar ook om deel te nemen aan discussies, tips te geven, antwoorden te krijgen en interessante contacten op te doen.
8. Neem een stagiaire. Hij of zij kan bijvoorbeeld aan een interessant onderzoek werken (zie tip 44) dat eveneens op de website van zijn of haar Hogeschool of Universiteit geplaatst kan worden.
9. Zoek naar bedrijven die failliet of gestopt zijn. Probeer hun oude website over te nemen, of neem contact op met webmasters die naar deze oude website linken, en vraag of ze de (niet langer relevante) link kunnen wijzigen in een link naar jou (wél relevante) website.
10. Maak link builders van je collega’s. Vele handen maken niet alleen licht werk, maar zorgen ook nog eens dat dit werk een stuk efficienter verloopt.