Case omschrijving:
René Steuer, Competence Factory: "Deze klant wilde een communicatieboodschap kunnen uitwerken, inclusief storyboard voor de te maken video op de iPad, via iMovie of andere storyboard-apps. Wij boden een 1-daagse training iMovie voor iPad aan, gericht op het maken, bewerken en exporteren van video met de nadruk op zelfwerkzaamheid en directe toepasbaarheid. De training is door de klant goed geëvalueerd: Een inspirerende dag waarbij we in 1 dag veel bereikt hebben. Het maken van interne video’s is met de Ipad relatief gemakkelijk en de hele groep is enthousiast naar huis gegaan."
Een videoboodschap is een effectief communicatiemiddel. Het is van belang voor een (marketing)communicatieafdeling om bij te blijven op het gebied van video- en content marketing.
Probleem
• Het uitwerken van de communicatieboodschap in een video voor ABN AMRO
• Storyboard voor de te maken video op de iPad, via iMovie of andere storyboard-apps.
• Het maken van videobeelden met de iPhone / iPad, via iMovie en/of andere apps.
• Het bewerken van zelfgemaakte en extern aangeleverde videobeelden op de iPad en het exporteren van de video naar de eigen werkstations voor verder gebruik.
De oplossing van Competence Factory:
Een 1-daagse training iMovie voor iPad.
Gericht op het maken, bewerken en exporteren van video’.
Zorgen voor zelfwerkzaamheid en directe toepasbaarheid.
“Een inspirerende dag waarbij we in 1 dag veel bereikt hebben. Het maken van interne video’s is met de Ipad relatief gemakkelijk en de hele groep is enthousiast naar huis gegaan. Het verwerken van onze huisstijl in de templates van Apple zou welkom zijn, alhoewel dit is te omzeilen. Het synchroniseren van bestanden verliep relatief langzaam. Als dit is op te lossen kun je sneller werken.”