Marketeers gaan het volume van digitale projecten en masse verhogen in 2011, ten koste van traditioneel betaalde media-investeringen. Dat blijkt uit de jaarlijkse Digital Marketing Outlook (DMO) van de Society of Digital Agencies (SoDa).
De enquête is afgenomen onder zeshonderd marketeers, bureaus en technologen. Van de ondervraagde marketeers heeft 80 procent de doelstelling het volume van digitale projecten te verhogen dit jaar. 43 procent wil traditioneel betaalde media-investeringen verlagen. Twee derde van de marketeers zegt van plan te zijn kapitaal te investeren in sociale netwerken en applicaties.
Social media profs
Ook staan social media professionals bovenaan het lijstje van ‘hiring priority' van marketeers in 2011. De DMO bevat naast de enquête artikelen en case studies van SoDa-aangesloten bureaus wereldwijd, en commentaar van de DMO-adviesraad van senior marketeers en andere prominente experts.
Het rapport kan worden gedownload via
http://societyofdigitalagencies.org
http://www.slideshare.net/sodaspeaks/society-of-digital-agencies-soda-2011-digital-marketing-outlook.