Zakelijke social netwerk LinkedIn lanceert Company Pages. Met deze nieuwe functionaliteit kunnen bedrijven naast zichzelf en carrièremogelijkheden ook hun producten en diensten onder de aandacht brengen.
Professionals kunnen die producten en diensten aanbevelen, waardoor bedrijven makkelijker in contact komen met nieuwe klanten, zo hoopt LinkedIn.
Want een merk komt tot leven door aanbevelingen van mensen die je kent en vertrouwt, aldus LinkedIn.
Hoe werkt het? Klanten kunnen op de ‘products & services’-pagina van de Company Page referenties en aanbevelingen achterlaten over producten en diensten, en worden op deze manier als het ware ‘merkambassadeurs’.
De bedrijven zelf delen deze aanbevelingen weer met anderen binnen hun netwerk en kunnen zo hun merk verder uitbouwen, en hun expertise binnen hun vakgebied benadrukken.
Jeff Weiner, CEO van LinkedIn: ‘Op de nieuwe Company Pages brengen we de inmiddels bekende ‘Recommendations’ naar een hoger niveau. LinkedIn-leden hechten waarde aan de meningen van andere mensen, omdat ze die vertrouwen. Bovendien kunnen bedrijven hun merk laden door de meest waardevolle aanbevelingen en referenties op andere delen van hun Company Pages te tonen aan potentiële klanten en werknemers.’
Behalve aanbevelingen en informatie over producten en diensten, kan men ook filmpjes en gerichte banners plaatsen om meer interactie en sales te genereren.
Verschillende bedrijven hebben inmiddels een Company Page gelanceerd, zoals AT&T, Avaya, Dell, Exact software, HP, JetBlue, Juniper Networks, Microsoft, Philips en Samsung.