Training Online Storytelling
In de training Online Storytelling beginnen we bij de basis: de impact en structuur van verhalen. Bijna niets brengt een boodschap zo krachtig over als een goed verhaal. Niet gek dus dat merken, bedrijven en organisaties storytelling inzetten om klanten te bereiken. Maar hoe vertel je een verhaal via internet, en welke kansen bieden sociale media en andere platforms om je doelgroep te boeien?
Wat is online storytelling?
Storytelling is een vorm van contentmarketing waarbij directe conversie niet meteen het hoogste doel is: het gaat erom dat je een passend, positief beeld schept bij je merk, bedrijf of organisatie. Dat doe je door persoonlijke verhalen te presenteren - in tekst, beeld of video. Belangrijk is dat de verhalen authentiek zijn, want door 'nepverhalen' prikken consumenten genadeloos heen. Wees dus eerlijk en laat verschillende kanten van het verhaal zien. Bijvoorbeeld door het niet alleen zelf te vertellen, maar door ook klanten en leveranciers aan het woord te laten. Zo is storytelling een effectieve manier om de normen en waarden van je bedrijf te laten zien, en om je merk of product op een sympathieke manier in de markt te laden. Hoe je dat online doet? Je leert het in de training Online Storytelling.
Whitepaper Social media-expert worden, waar begin je?
Eerst kon je social media-marketing er naast je gewone werk ‘nog wel bij doen’. Maar inmiddels gaat het er in dit werkveld stukken professioneler aan toe. Heb je affiniteit met social media? Dan kun je jezelf ontwikkelen tot specialist. In deze whitepaper lees je over de verschillende mogelijkheden.

Wat kun je na het volgen van de training Online Storytelling
- Je kent de theorie achter een krachtig verhaal: structuur en impact
- Je kent voorbeelden van succesvolle storytellingcampagnes
- Je kunt verschillende verhaalgenres toepassen
- Je begrijpt hoe je social media inzet voor storytelling
- Je kunt een verhaal vertellen via een strategische combinatie van mediakanalen
- Je weet hoe je een vlog of virale video maakt
Wie zijn de trainers?
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Paulus Veltman
Paulus is keynotespeaker, trainer en consultant. Hij is gespecialiseerd in online storytelling en beeldexplosie, en weet alles over nieuwe technologieën en online media. Cursisten omschrijven Paulus als een ervaren en enthousiaste trainer. Hij houdt van een persoonlijke aanpak, dus je weet zeker dat jouw specifieke praktijksituatie aan bod komt tijdens de training.


Suzanne Olsthoorn
Suzannes fascinatie voor social media begon met haar Hyvesprofiel. Uren kon ze sleutelen aan haar pagina, tot-ie écht perfect was. Inmiddels is ze een ware socialmedia-expert met ontzettend veel ervaring. Haar loopbaan leidde haar langs TMF, MTV, Nickelodeon en BNNVARA. Nu aangekomen bij de Herman Brood Academie geeft ze muzikaal talent een online podium. Met haar oneindige energie en creativiteit geeft ze inspirerende trainingen. Zo weet jij straks precies hoe je content maakt die mensen bijblijft.


Voor wie is de training Online Storytelling bedoeld?
De training Online storytelling is bedoeld voor iedereen die de kracht van verhalen wil gebruiken in een online omgeving. Denk aan:
- Marketing-, PR- en communicatieprofessionals
- Contentmanagers
- Redacteuren
- Journalisten
- Fondsenwervers
- Programmamakers
- Zzp'ers
Hoe bereid ik me voor?
Voor deze training hoef je niets voor te bereiden. Ook hoef je van tevoren geen lesmateriaal aan te schaffen, want dat ontvang je tijdens de training.
Voorbeelden
Hoe ziet het programma van de training Online Storytelling eruit?
Ochtend
- De kracht van verhalen
- De structuur van verhalen
- The Hero’s Journey
- Empowerment stories
- Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
Middag
- Fanverhalen / fandoms
- Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
- Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
- Virale video en vloggen
- Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal
Ontvang het volledige programma en de brochure van de training Online Storytelling direct per mail
Ontvang het uitgebreide programma per mail

Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Reviews
Lees hoe we dat doen
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?

