Mediastrategie: Pak het podium met jouw boodschap
In deze dynamische wereld is informatie overal. Zet daarom een mediastrategie op om je boodschap over te brengen. Lees hoe ji…
2 dagen • Utrecht • Met certificaat
Verdiep je in je doelgroep en ontdek met welke content je je merk verstrekt.
Contentmarketing is een cruciaal onderdeel van moderne marketing en dé manier om klanten aan je merk te binden. Maar hoe ontwikkel je een creatieve contentstrategie, en hoe voer je die zo effectief mogelijk uit? Tijdens de tweedaagse training Contentmarketing leer je hoe je jouw doelgroep uitpluist: wie zijn ze en wat willen ze? Je ontdekt wat content goed en uniek maakt, hoe je het bij je doelgroep krijgt en hoe je het succes van je strategie meet.
Begrijpen naar welke informatie je doelgroep op zoek is, dat is volgens het Amerikaanse Content Marketing Institute de essentie van contentmarketing. Met die kennis kun je namelijk gericht relevante content aanbieden. Wat voor content dat dan is? Denk aan tutorialvideo’s, whitepapers en infographics. Deze verspreid je via een slimme mix van kanalen, zoals je website, e-mail en social media. Zo trek je de aandacht van je doelgroep en bind je ze aan je merk. Met als doel: effectieve, winstgevende acties. Je leert het in de training Contentmarketing.
Content = key. Je kunt zoveel adverteren als je wilt, maar als de content die je naar je klanten communiceert niet klopt met het gevoel dat je wilt overdragen of niet goed genoeg is, gooi je je geld weg. Met goede content onderscheid je je van je concurrenten. Je bouwt er autoriteit en vertrouwen mee op bij je doelgroep, waarmee je een langdurige klantrelaties creëert.
Je kunt op verschillende manieren naar marketing kijken en het toepassen. Voor elke vorm is er een specialist. Je hebt een social mediamarketeer, affiliate marketeer, data driven marketeer, en nog veel meer. In deze blog vertellen we je meer over de contentmarketeer. Want wat doet die precies? En is het iets voor jou?
Onze trainers staan met beide benen in hun vakgebied: buiten Competence Factory hebben ze een succesvolle baan of onderneming. Ze kunnen je dus altijd de laatste vakinhoudelijke nieuwtjes vertellen. Bovendien zitten ze vol praktische voorbeelden die ze in hun trainingen verwerken. Doordat we de groepen klein houden, heb je intensief contact met je trainer. Wij zorgen ervoor dat alle trainers elkaar regelmatig ontmoeten, zodat ze kennis en ervaringen kunnen uitwisselen om nog betere trainingen te geven. Komen jouw vragen pas na de training naar boven? Ook dan staan onze trainers voor je klaar.
Jessie is een dynamische, digitale duizendpoot en oprichtster van DigiJes, met een decennia aan expertise in digitale content marketing. Bekend om haar inspirerende en interactieve trainingen maakt ze complexe onderwerpen toegankelijk door middel van praktische tips, relevante cases en up-to-date inzichten. Ze deelt niet alleen enthousiast haar kennis en ervaring, maar creëert ook de perfecte basis voor jou om jouw bedrijf te laten groeien. Ontdek de wereld van Content Marketing met Jessie en ervaar haar energie en het plezier dat ze in elke training met zich mee brengt!
De training Contentmarketing is bedoeld voor professionals die zich bezighouden met marketing, communicatie, contentcreatie, media en de organisatie hiervan. Denk aan:
Marketing kennis is handig, maar niet essentieel. Wel moet je een creatieve instelling hebben en nieuwsgierig zijn naar trends en ontwikkelingen binnen jouw branche.
Je hoeft je niet voor te bereiden voor de content marketing training. Wel krijg je tussen de eerste en tweede trainingsdag een praktijkopdracht mee naar huis; deze duurt ongeveer twee dagdelen. Daarnaast werk je een businesscase uit: je interviewt een paar klanten of prospects over hun contentbehoefte en verwerkt de uitkomsten hiervan in je contentstrategie. Interviewmateriaal ontvang je voor de training.
Tijdens de training contentmarketing behandel je contentmarketing van A tot Z, van strategie tot uitvoer. Je leert bijzondere verhalen vertellen die ook nog eens converteren. Je gaat aan de slag met een roadmap, waarmee je content ontwikkelt die past bij de customer journey van je publiek. Ook ontwikkel je een contentvisie voor je organisatie, waarmee je de basis legt voor onderscheidende content.
Dag 1
Ochtend
Middag
Dag 2
Ochtend
Middag
Ontvang het volledige programma en de brochure van de training Contentmarketing direct per mail
Nienke Rothuis
Opleidingsadviseur
Competence Factory is jouw favoriete opleidingsclub. Al dertig jaar bereiden we professionals voor op hun future job. We leggen op een hele belangrijke skill de nadruk: creativiteit. We leren cursisten om met plezier te werken aan wat hen boeit en positief vooruit te kijken naar hun next step. Dit doen we vanuit ons gezellige clubhuis in Utrecht: Space to Create. Zien we je snel?
Andere cursisten volgden daarna ook deze trainingen
Onze trainingen starten vanaf 6 personen. Meestal halen we dit aantal. Lukt dat niet, dan wordt de training maximaal twee keer verplaatst met een startgarantie voor één van deze data.
Start | Locatie | Tijden | Prijs | ||||
24
jan
2025
|
Startgarantie | Utrecht | 10:00 - 17:00 | 1.127,- | Nu met 15% Last-minutekorting | ||
13
mrt
2025
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 1.325,- | ||||
23
mei
2025
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 1.325,- | ||||
23
jul
2025
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 1.325,- | ||||
25
sep
2025
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 1.325,- | ||||
19
nov
2025
|
Utrecht | 10:00 - 17:00 | 1.325,- |
TIP: Boek deze training met extra voordeel als onderdeel van een opleiding.
Kijk eens bij onze veelgestelde vragen
Uitgebreid overzicht van het programma
Hoe je je kunt voorbereiden op de training
Wat de vervolgstappen na deze training zijn
Stap 1 van 2
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.
Misschien vind je deze artikelen interessant
© 2024 Competence Factory
Bedankt!
Je bent nu ingeschreven op onze nieuwsbrief.